کد خبر : 249856 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۳ تير - 21:48
داروهایی برای کاهش اثرات منفی (HIV) منبع: مدیکال اکسپرس / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- محققان دانشگاه "ییل" 4 دارو را شناسایی کرده اند که نقش مؤثری در به حداقل رساندن عفونت (HIV) دارد.

در حال حاضر درمان های ضد ویروسی نجات دهنده مبتلایان به (HIV) هستند. با وجود این نوع درمان ها، حتی پس از درمان نیز اکثر بیماران در بعضی از سلول های سیستم ایمنی دارای ضعف هستند.

در حقیقت می توان گفت وجود (HIV) غیر فعال در ژنوم می تواند باعث فعال شدن سیستم ایمنی مزمن و تسریع در روند پیری افراد مبتلا شود و بیماران را مستعد مشکلات قلبی عروقی و برخی از انواع سرطان ها کند.

"هو" یکی از اساتید پاتوژنز میکروبی و پزشکی (بیماری های عفونی) می گوید: بیماری (HIV) ویروس است که درمان ضد ویروسی به تنهایی برای مهار فعال شدن سیستم ایمنی مزمن کافی نیست و باید داروهای جدیدی تولید شود.

تیم او به دنبال داروهایی بودند که منجر به مهار (HIV) می شود و سیستم ایمنی بدن را قوی می کند.

 در این خصوص محققان 1430 داروی تأیید شده توسط ایالات متحده را غربالگری کردند.

سازمان غذا و دارو به ارزیابی تأثیر داروها بر روی سلول های انسانی آلوده به (HIV) پرداخت و تأثیر آن ها را بر سیستم ایمنی بدن مورد بررسی قرار داد.

دو مورد از چهار داروی "روکسولی تینیب" که در اختلالات خون شناختی و اسید مایکوفنیک برای مهار رد پیوند عضو مورد استفاده قرار می گرفت پیش تر در آزمایشات بالینی برای درمان عفونت(HIV) مؤثر بودند.

محققان همچنین دریافتند (filgotinib) که پاسخ ایمنی را تعدیل می کند و از آن برای درمان بیماری های خودایمنی استفاده می شود و "اسپیرونولاکتون" هورمونی که برای درمان نارسایی قلبی مورد استفاده قرار می گیرد باعث مهار(HIV)  می شوند.

تاکنون محققان به راه درمان قطعی برای ویروس (HIV) دست نیافته اند و داروهای مذکور به عنوان مکمل درمان هایی ضد ویروسی برای مبتلایان به (HIV) و تقویت سیستم ایمنی آن ها مورد استفاده قرار می گیرند که در کنار درمان ضد ویروسی نتیجه مطلوبی در کاهش سرعت تکثیر ویروس(HIV)  در بدن خواهند داشت.

 

چهارشنبه 24 ژوئن 2020
(برابر با 4 تیر 1399)