کد خبر : 249891 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۶ تير - 00:39
سرطان، حاصل شیوه غلط زندگی ست نه یک بیماری موروثی منبع: مدیکال اکسپرس / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- تحقیقات جدید نشان از آن دارد که سرطان ناشی از شیوه های غلط زندگی و عادات نامناسب غذایی دارد.

مصرف غذاهای پرچرب، شور و فاقد ارزش غذایی علل اصلی بروز سرطان ها هستند.

همه ساله تعداد بسیاری از افراد به سرطان مبتلا می شوند که برخی قادر به بازگشت زندگی و حیات هستند و برخی نیز از دنیا می روند.

اکثر بازماندگان از سرطان های خوش خیم تمایل دارند بیش از حد در رژیم های غذایی خود مصرف میوه ها، سبزیجات و غلات سبوس دار را جای دهند و به موازات آن از مصرف غذایی ناسالم دوری می کنند.

درحقیقت آن ها دریافته اند که علت اصلی ابتلای شان به سرطان، اشتباهات رایجی است که به طور روزانه انجام می دادند.

15 میلیون بازمانده از سرطان در ایالات متحده وجود دارد و تحقیقات قبلی شواهد محکمی ارائه داده و نشان می دهد مداخلات شیوه زندگی از جمله رژیم غذایی و فعالیت بدنی به ویژه در بهبود طولانی مدت بازماندگان سرطان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

عدم تعادل انرژی - در شرایطی که هزینه انرژی با انرژی برابر نباشد - و تغییرات متابولیک بعد از درمان سرطان می تواند به طور مستقیم خطر ابتلاء به سرطان، پیشرفت و مرگ و میر را تحت تأثیر قرار دهد و این امر را برای بیماران سرطانی و بازماندگان بسیار مهم می کند که میزان مصرف رژیم غذایی خود را به طور دقیق ارزیابی کنند.

با این حال، تحقیقات جدید به رهبری دانشکده بهداشت و خدمات دانشگاه "جورج میسون" نشان داد که اکثر بازماندگان سرطان تمایل دارند بیش از حد بر کیفیت رژیم های غذایی خود غلبه کنند و خطر عدم تعادل انرژی را افزایش می دهد.

دکتر"هونگ زو" مطالعه ای را در مجله اروپایی تغذیه بالینی منتشر کرده و گفته است: مطالعه ما یک گام مهم در مبارزه با سرطان است. اکنون که ما تفاوت در کیفیت رژیم غذایی درک شده و واقعی را در بین بازماندگان می دانیم، می توانیم مداخلات متناسب را برای بهبود رژیم های غذایی در این جمعیت طراحی کنیم.

داده های حاصل از بررسی تحقیقات بهداشتی و تغذیه ای(NHANES)  نشان از آن دارد که کیفیت رژیم های غذایی مبتلایان به سرطان به طور کلی ضعیف بوده است و الگوهای رفتاری مناسبی در مورد خواب، تغذیه، ورزش و تفریح در زندگی شان نداشتند.

بر این اساس می توان به طور قاطع گفت بروز سرطان بیش از این که موروثی باشد به شیوه زندگی افراد بستگی دارد و نمی توان گفت همه سرطان ها ریشه ارثی دارند.

 

جمعه 26 ژوئن ۲۰۲۰

(برابر با 6 تیر ۱۳۹۹)