کد خبر : 250021 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير - 11:12
رمان «آکابادورا» نقد می‌شود نشست نقد رمان «آکابادورا» نوشته میکلا مورجیا با ترجمه ویدا عامری به صورت مجازی برگزار می‌شود.

نوآوران آنلاین-این نشست به عنوان نشست هفتگی شهر کتاب ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه (دهم تیرماه) با حضور مژگان کلهر، محمد طلوعی و ویدا عامری و همچنین ارائه پیام میکلا مورجیا، نویسنده کتاب برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام این مرکز به نشانی  Instagram/bookcityculturalcenter به‌صورت زنده پیگیری کنند.

در معرفی رمان «آکابادورا» که به تازگی توسط نشر هرمس منتشر شده آمده است: این کتاب رمانی ایتالیایی است که در می ۲۰۰۹ منتشر شده و تاکنون به چندین زبان ترجمه شده و جوایز متعددی دریافت کرده است. داستان در نیمه‌ اول قرن بیستم و در روستایی کوچک در ساردینا به نام سورنی اتفاق می‌افتد. ماریا لیسترو کوچک، فرزند چهارم و آخر از خانواده‌ای در سورنی که پدرشان را از دست داده‌اند به فرزندخواندگی زنی بیوه و ثروتمند به نام بوناریا اورایی درمی‌آید.

نکته‌ مرموزی در این پیرزن سیاه‌پوش دیده می‌شود که ماریا را می‌ترساند و قادر به درکش نیست. در سکوتش، در نگاه ترسناکش، در دانشش از مرگ و زندگی، و همین‌طور... .