کد خبر : 250040 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير - 13:49
مصرف گوشت قرمز در بانوان سرطانزاست! منبع: مدیکال اکسپرس/ ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- مواد خوراکی موجود در غذاهای اسیدی مانند گوشت و برخی پنیرها می توانند خطر ابتلا به افراد مبتلا به سرطان را افزایش دهند؛ به ویژه اگر آن‌ها سیگار نیز استعمال کنند.

گوشت تازه و فرآوری شده، پنیر، تخم مرغ، مواد غذایی حاوی قند، نوشابه و غلات از جمله غذاهای حاوی اسید هستند.

یک مطالعه جدید نشان می دهد، بدن بازماندگان سرطان از ظرفیت کمتری برای پردازش چنین غذاهایی که اسیدهای سولفوریک، فسفر یا اسیدهای آلی تولید می کنند، برخوردار است و مصرف آن ها می تواند 3 برابر خطر مرگ و میر افراد را افزایش دهد.

محققان بهداشت عمومی در دانشگاه ایالتی "سن دیگو" الگوهای رژیم غذایی نزدیک به 3000 زن را که در گذشته سیگاری بوده اند یا هرگز سیگار نکشیده اند آنالیز کرده اند، و دریافته اند که مصرف موادی هم چون گوشت قرمز فرآوری شده، پنیر، تخم مرغ، مواد غذایی حاوی قند، نوشابه و غلات منجر به بازگشت سرطان پستان در آن ها شده است.

"تیانینگ وو" استادیار اپیدمیولوژی گفت: غذاهای حاوی اسید بالاتر می تواند منجر به افزایش احتمال مرگ و میر می شود. برخی از مبتلایان به سرطان پستان رژیم های غذایی بسیار اسیدی داشتند. استعمال سیگار نیز خطر مرگ و میر ناشی از سرطان، از جمله سرطان پستان را در زنان افزایش می دهد. علاوه بر این، زنانی که قبلاً سیگار کشیده بودند و به خوردن غذاهای اسیدی ادامه می دادند نیز شیوع بیشتری در عود سرطان پستان داشتند.

"تیانینگ وو" افزود: گوشت های فرآوری شده و پنیر می توانند عامل اصلی بروز سرطان به ویژه در زنان باشند، زیرا پروتئین زیادی دارند.

"تیانینگ وو" اظهار داشت: بازماندگان سرطانی که در گذشته سیگاری نیز بوده اند، ظرفیت پردازش کم تری برای غذاهای اسیدی و دفع اسید اضافی را دارند؛ زیرا استعمال سیگار موجب اختلال در عملکرد کلیه و ریه برای دفع اسیدها می شود.

وی توضیح داد: دستورالعمل های رژیم غذایی فعلی، تأثیر رژیم های غذایی اسیدی را بر افزایش خطر مرگ و میر سرطان پستان در نظر نمی گیرد. سیگاری های گذشته 35-40 درصد از بازماندگان سرطان پستان را تشکیل می دهند؛ از این رو داشتن دستورالعمل های مشخص برای افراد سیگاری مهم است.

"تیانینگ وو" گفت: البته برخی مواد غذایی گیاهی نیز می توانند اسید تولید کنند، اما غذاهای گیاهی دارای مواد معدنی بیشتری هستند که می توانند اسیدها را متعادل کنند. گر چه مصرف پروتئین برای سلامتی انسان مهم و ضروری است، اما باید در مصرف مواد پروتئینی هم چون گوشت های فرآوری شده دقت کنیم. این نکته به ویژه در خانم ها که امکان ابتلای شان به سرطان پستان بالاست از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

دوشنبه ۲۹ ژوئن ۲۰۲۰

(برابر با ۹ تیر ۱۳۹۹)