کد خبر : 250054 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۹ تير - 18:20
آیت الله رئیسی در جلسه شورای عالی قضائیه: مبارزه با فساد مقطعی و تشریفاتی نیست رئیس قوه قضاییه گفت: همه بخش‌های قوه قضاییه باید در تحول نقش آفرینی کنند تا جریان تحول برای مردم ملموس شود و مردم، مسئولان و همکاران در قوه قضاییه احساس کنند که تحول در حال ایجاد است.

نوآوران آنلاین- آیت ‎الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضاییه با تبریک دهه کرامت و میلاد خجسته امام رضا (ع) اظهار داشت: توجه به فرهنگ رضوی و رفتار کریمانه، مردمی بودن و گره‎گشایی از کار مردم به ویژه مستضعفن و حق‎جویی و عدالت‎طلبی باید مورد توجه دستگاه قضایی و همه کارگزاران نظام اسلامی باشد.

رئیس قوه قضاییه با تقدیر از رهبر فرزانه انقلاب و رهنمودهای حکیمانه و لازم الاتباع ایشان به مسئولان عالی قضایی در هفته قوه قضاییه، خاطرنشان کرد که فرامین و حمایت‌های مقام معظم رهبری از دستگاه قضایی برای همه اجزای قوه قضاییه مسئولیت‎‎آور است.

هیچ مسئول قضایی نباید در میدان تحول‌خواهی غایب باشد

رئیسی «تحول‎خواهی» را نخستین مسئولیت همه بخش های قوه قضاییه دانست و گفت: هیچ مسئولی نباید در میدان تحول خواهی غایب باشد و همه اجزای قوه قضاییه باید در این امر خطیر نقش آفرینی کنند.

رئیس قوه قضاییه با بیان این‎که پیگیری سند تحول قضایی تا تبدیل وضع موجود به وضع مطلوب با قوت ادامه خواهد داشت، متذکر شد: همه مسئولان ستادی و استانی و همکاران دستگاه قضا در تمام بخش ها باید کاری کنند که تغییر رویکردها و رفتارها در قوه قضاییه برای مردم کاملاً ملموس باشد.

رئیسی دومین محور مورد تأکید مقام معظم رهبری را مبارزه قاطع با فساد عنوان کرد و افزود: رویکرد مبارزه با فساد در قوه قضاییه امری مقطعی و تشریفاتی و اعلامی نیست و اقداماتی که دادسراها و دادگاه‎ها در رسیدگی به پرونده‌های فساد انجام می دهند، به‎صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

رئیس قوه قضاییه این نکته را هم به همکارانش در دستگاه قضا متذکر شد همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، در جریان مبارزه با مفاسد و رسیدگی به پرونده‌های فساد باید حق و عدالت در تصمیم سازی ها، تصمیم گیری ها و اقدامات مراجع قضایی ملاک باشد.

موفقیت در مبارزه با فساد در گرو سلامت نظام قضایی است

رئیسی با تأکید بر این‎که مبارزه با فساد تضمین کننده سلامت نظام اداری در کشور است، لازمه این مبارزه را توجه به سلامت نظام قضایی به‎عنوان نهادی نظارتی و اصلاح‎گر دانست و خاطر نشان کرد: نباید از حفظ و ارتقاء سلامت دستگاه قضایی غفلت شود.

رئیس قوه قضاییه به قضات و کارکنان دستگاه قضا توصیه کرد کوچک‎ترین تخلف و فساد در سیستم قضایی را بزرگ تلقی کرده و نسبت به آن با قاطعیت عکس العمل نشان دهند و تأکید کرد: اگر بخواهیم مبارزه با فساد موفقیت‎آمیز باشد، باید سلامت دستگاه قضایی از درون نیز حفظ و تضمین شود.