کد خبر : 250080 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۰ تير - 13:18
دبیر کل سازمان جهانی بهداشت: نابودی کرونا نزدیک نیست! منبع: اسپوتنیک / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- اکنون وضعیت کرونا در دنیا به شدت خطرناک است و نمی توان پایان مشخصی برای نابودی این ویروس تعیین کرد.

در حقیقت میزان شیوع کرونا در جوامع انسانی تا اندازه ای رشد یافته است که نمی توان امید به رفع آن در مدت زمان کوتاه داشت.

با نگاهی به آمارهای رسمی موجود می توان دریافت که هر روز شاهد ابتلای تعداد افراد بیشتری در سراسر دنیا هستیم؛ به طوری که کنترل این ویروس در جوامع از دست خارج شده است.

در این خصوص "تدروس آدهانوم" دبیر کل سازمان جهانی بهداشت می گوید: شمار قربانیان کرونا در دنیا از ۵۰۰ هزار نفر عبور کرده است و در زمینه مبتلایان نیز هم چنان آمارها رو به رشد است. در برخی مناطق هم چون ایالات متحده آمریکا و کشورهای آمریکای لاتین سرعت رشد و همه گیری کرونا ویروس بیشتر بوده و تعداد مبتلایان بیشتری را اکنون شاهد هستیم و با این وجود باید گفت ریشه کن کردن کرونا نزدیک نیست.

در برخی کشورها دولت ها اقداماتی در زمینه بازگشت مجدد محدودیت ها با توجه به بالا رفتن آمار کرونا کرده اند تا به این ترتیب حداقل مانع از گسترش آن شوند.

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت هم چنین عنوان کرد: اگر شرایط به همین ترتیب پیش رود و کشورها قادر به کنترل این ویروس نباشند باید آماده موج های بعدی کرونا باشیم. آن چه در حال حاضر قابل مشاهده است این است که همه‌گیری کووید-۱۹ هم چنان ادامه خواهد داشت و نمی توان پایانی برای خداحافظی آن با جوامع انسانی پیش بینی کرد.

بر اساس آخرین آمار رسمی موجود می توان گفت بیش از ۱۰ میلیون نفر در دنیا به کرونا مبتلا شده اند و حدود نیم میلیون نفر نیز در اثر ابتلاء به این ویروس جان شان را از دست داده اند.

در حال حاضر ایالات متحده امریکا بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان کرونا را دارد و پس از آن به ترتیب برزیل و روسیه قرار دارند.

 

سه شنبه ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰

(برابر با ۱۰ تیر ۱۳۹۹)