کد خبر : 250104 تاریخ : ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۱ تير - 13:36
سقوط ایرباس و اعلام ورشکستگی غول حفاری نفت شیل آمریکا منبع: راشاتودی / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- در ادامه تاثیرات منفی پاندمی کرونا در دنیا اقتصاد بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز در وضعیت نامعلوم و آشفته ای قرار دارند.

بسیاری از شرکت های هواپیمایی معروف دچار رکود شده اند. برای نمونه می توان به اظهار نظر "گویلام فائوری" مدیر اجرایی ارشد ایرباس اشاره کرد که او این روزها گفته است: به دنبال طولانی شدن تعطیلات و بسته بودن مرزها، ایرباس به سقوطی سنگین دچار خواهد شد و این به معنای عقب گرد است و به جایی خواهیم رسیم که یک دهه قبل آن را تجربه کردیم. به این ترتیب رشدی که طی سال های اخیر داشتیم زیر سوال می رود.

وی هم چنین می گوید: تا جایی که امکان داشت سعی کردیم با کاهش هزینه ها و حتی اخراج بسیار از کارکنان، شرکت را حفظ کنیم، اما اکنون واقعاً اوضاع پیچیده شده است و نمی توان به ادامه فعالیت امید داشت.

از دیگر پیامدهای پاندمی کرونا می توان به سقوط شدید قیمت‌ نفت در دنیا اشاره کرد که به دنبال آن بسیاری از شرکت های حفاری نفت هم چون "چساپیک" که غول صنعت حفاری شیل آمریکاست، رسماً اعلام ورشکستگی کرده است.

سقوط یکباره و غیرمنتظره نفت به دنبال تأثیرات کرونا موجب شد تا این شرکت قادر به تأمین هزینه ها نباشد و نهایتاً ورشکسته شود.

در حال حاضر این طور که مدیران این غول صنعت حفاری شیل آمریکا اعلام می کنند میزان بدهی شان ۸.۳ میلیارد دلار است و از نظر مالی قادر به پرداخت این هزینه نیستند.

"داگ لالر" مدیرعامل و رئیس شرکت چساپیک انرژی نیز درخصوص راه هایی برای کاهش هزینه ها می گوید: تلاش بسیاری کردیم تا مشکلات مالی فشار کم تری ایجاد کند، اما ضعف ها هم چنان باقی است و نتوانستیم زیان های مالی را جبران کنیم. نقدینگی شرکت نیز به شدت کاهش داشته است که همه این موارد موجب شده اکنون اعلام ورشکستگی کنیم.

 

چهارشنبه ۱ جولای ۲۰۲۰

(برابر با ۱۱ تیر ۱۳۹۹)