کد خبر : 250106 تاریخ : ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۱ تير - 23:30
خطر همه‌گیری آنفولانزای جدید خوکی؛ بیخ گوش جهانیان منبع: یورو نیوز/ ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- چند ماهی است که جوامع بشری در حال مقابله با ویروسی به نام کووید ـ19 یا همان کرونا هستند که منشأ آن شهر ووهان چین شناخته شده است.

در ابتدا که این ویروس در چین شیوع یافت اطلاعات چندانی در خصوص آن وجود نداشت و البته باید اکنون نیز هر روز محققان به کشف تازه ای از ابعاد ناشناخته کرونا پی می برند.

علائمی که برای کرونا ویروس عنوان شد در حقیقت هم چون نشانه های سرماخوردگی ساده می باشد که با سرفه و تب همراه است.

کرونا از خانواده سارس و ابولاست، اما در زمینه قربانیان و تلفات، بسیار خطرناک تر است؛ چرا که امروزه بسیاری از جوامع انسانی را دچار مشکل کرده است و اقتصاد همه کشورها را حتی جوامع توسعه یافته فلج کرده است.

بر اساس آمارهای رسمی در حال حاضر بیش از 10 میلیون نفر در دنیا به کرونا مبتلا شده اند. آن طور که اعلام شده عامل اصلی انتقال کرونا به انسان، خفاش است. به دنبال این اعلام، در بسیاری از بازارهای چین فروش خفاش ممنوع شد.

 پس از خفاش، حال ویروس دیگری جوامع انسانی تهدید می کند و آن آنفولانزای جدید خوکی است.

به تازگی تحقیقی توسط محققان دانشگاه‌های چین و مرکز پیشگیری و کنترل بیماری چین صورت گرفته است.

محققان چینی نوعی ویروس آنفولانزای خوکی جدید را کشف کردند که داری تمام خصوصیات اساسی کرونا هم چون آلوده‌ کردن بسیاری از انسان ‌ها و قدرت بالا در شیوع است.

  ویروس آنفولانزای جدید خوکی تحت عنوان (G4) شناخته شده است و شباهت ‌های بسیاری با (H1 N1) دارد.

"ژائو لیجیان" سخنگوی وزارت خارجه چین با وجود شباهت های بسیاری که ویروس آنفولانزای جدید خوکی با کرونا دارد آن را کم خطر دانسته است.

وی می گوید: کشور چین در حال بررسی است و در صورت وخامت اوضاع، هشدار خواهد داد.

حدود ۱۰.۴ درصد افرادی که در تماس با خوک‌ها بودند مبتلا به ویروس (G4) شدند.

با این حال محققان عنوان می کنند که ویروس (G4) می‌تواند به بدن انسان منتقل شود، اما تا کنون نمونه ای از انتقال این ویروس از انسانی به انسانی دیگر شناسایی نشده است.

 

 

پنج شنبه ۲ جولای ۲۰۲۰

(برابر با ۱۲  تیر ۱۳۹۹)