کد خبر : 250107 تاریخ : ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۲ تير - 03:19
رونق گردشگری به قیمت جان افراد؟! منبع: آسوشیتدپرس / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- به دنبال بروز مشکلات مالی فراوان برای کشورهای دنیا نهایتاً برخی کشورها که بخش مهمی از درآمدشان از طریق جذب توریست و گردشگری تأمین می شود تصمیم به بازگشایی مرزهای شان کردند.
برای نمونه می توان به کشورهای اروپایی اشاره کرد که اخیراً امکان ورود توریست به کشورهای این قاره فراهم شده است. البته هم چون گذشته که همه مسافران از کشورهای مختلف دنیا به این قاره سفر می کردند نیست و در حال حاضر به طور محدود کشورهای اروپایی پذیرای مسافران هستند، اما تا چه حد امکان دارد سفرهای هوایی و بازگشایی مرزها و رونق گردشگری به قیمت جان افراد تمام نشود.

در چنین شرایطی توجه به برخی مسائل در خصوص نحوه سفر از اهمیت بالایی برخوردار است. به ویژه این که غالب سفرها از طریق حمل و نقل هوایی صورت می گیرد و رعایت فاصله فیزیکی یک ضرورت غیر قابل انکار است.

سفر با هواپیما همان طور که می تواند سریع و خوب باشد، به همان اندازه نیز در شرایط کرونایی فعلی خطرناک باشد.

در مسافرت های هوایی باید همه مسافران مراقبت های بهداشتی و فاصله فیزیکی با دیگر افراد را رعایت کنند تا آلوده به ویروس کرونا نشوند و به یاد داشته باشند که تنها در صورت لزوم سفر کنند.

پیش از سوار شدن بر هواپیما مسافران معمولاً مدت زمانی را در محوطه فرودگاه باید حضور داشته باشند که با توجه به سر بسته بودن محیط و جمعیت بالای افرادی که قصد مسافرت هوایی دارند، باید حتماً از ماسک استفاده شود و پس از لمس مکان های عمومی از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنند. این موارد باید حتماً در داخل هواپیما و در جریان سفر نیز رعایت شود تا خطر انتقال ویروس کاهش یابد.   

به ویژه این که در حال حاضر تعداد پروازها محدود شده و در یک زمان مقرر مسافران با یک پرواز مسافرت خواهند کرد و این امر موجب جمعیت بالای افراد یک پرواز و بالا رفتن ریسک خطر انتقال کرونا می شود.

برخی شرکت های هواپیمایی اقداماتی از قبیل خالی کردن صندلی های میانی هواپیما را انجام داده اند تا فاصله فیزیکی افراد کم تر شود.

به طور معمول مسافرانی که در کنار یعنی دقیقاً صندلی های نزدیک پنجره هواپیما می نشینند خطر کم تری برای ابتلا به کرونا دارند.

 

پنج شنبه ۲ جولای ۲۰۲۰

(برابر با ۱۲ تیر ۱۳۹۹)