کد خبر : 250140 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۱۳ تير - 18:03
وضعیت غیرقابل کنترل ابتلاء به کرونا علی تاجرنیا/ نماینده سابق مجلس

نوآوران آنلاین- عدم توجه به پروتکل های بهداشتی، افزایش مراجعت مردم به بیرون از منزل در عین عدم رعایت نکات بهداشتی، بازگشایی مجدد مشاغل و در نهایت عادی سازی شرایط موجب شده تا اکنون با آمارهای رو به رشدی از ابتلاء به کرونا در کشورمان مواجه باشیم؛ به طوری که در چنین شرایطی نگرانی های بسیاری از آینده رفتار این ویروس وجود دارد.

متأسفانه کرونا در افراد مختلف و با سنین متفاوت به شکل های گوناگونی ظهور می یابد که این ویژگی موجب دشواری شناسایی آن می شود.

اخیراً نیز علائم جدیدی در افراد مبتلا به کرونا شاهد هستیم که باید گفت ضروری است پیش از ورود به فصل پاییز و زمستان زنجیره ابتلاء به این ویروس را قطع کنیم.

متأسفانه همه گیری کرونا در شهرهای مختلف ایران به حدی بوده که اعلام شده استان های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند و هم چنین استان های تهران، فارس، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان و البرز در وضعیت هشدار قرار دارند.

برخی بی توجهی ها به رعایت مراقبت های بهداشتی موجب شده تا احتمال وقوع موج های دیگری از کرونا قوت گیرد.

در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها به دنبال تعطیلی های ناشی از کرونا آسیب دیده اند و این طور که اعلام شده امکان دارد مجدد محدودیت ها برقرار شود تا اوضاع کنترل شود.

اگر مجدد محدودیت هایی اعمال شود، قطعاً مشکلات مالی بسیاری برای خانوارها ایجاد خواهد شد.

البته باید گفت چاره دیگری جز این اقدام وجود ندارد و باید سلامت مردم تحت هر شرایطی حفظ شود و اجازه ندهیم که شهروندان سلامت شان در مخاطره قرار گیرد.

پرواضح است که شرایط در وضعیت کنونی از حالت کنترل خارج شده است و با تعداد مبتلایان بالایی مواجه هستیم.

به طوری که نگاهی به آمار روزانه ابتلاء به کرونا در کشورمان نشان از آن دارد که به سرعت این ویروس در حال شیوع است و مراحل خطرناکی را طی می کند.

باید جلوی انتشار کرونا گرفته شود. در این زمینه هم مردم ملزم به رعایت نکات بهداشتی برای حفظ جان خود و سایر شهروندان هستند و هم مسؤولان باید شرایطی فراهم کنند تا مردم نیاز کم تری به مراجعت از منزل برای کسب درآمد و گذران معیشت شان داشته باشند.