کد خبر : 250238 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۶ تير - 13:40
اخلال در تنظیم احساسات؛ پیامد اعتیاد به اینترنت منبع: مدیکال اکسپرس / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- یک مطالعه جدید نشان داده است که اعتیاد به اینترنت در نوجوانان منجر به مشکل در تنظیم احساسات می شود. با این حال هیچ مدرکی مبنی بر این که مسائل عاطفی پیشین نقشی در استفاده وسواسی از اینترنت دارند، موجود نیست.

بیش از 2800 نوجوان از 17 مدرسه دبیرستانی استرالیا مورد مطالعه محققان قرار گرفتند. محدوده سنی شرکت کنندگان 8 تا 11 سال بود.

در این خصوص دکتر "جیمز دونالد" استاد دانشگاه سیدنی گفت: این تحقیق 2 ایده مورد بحث و تبادل نظر را آزمایش كرده است؛ اول این که آیا استفاده اجباری از اینترنت منجر به مشكلات تنظیم احساسات در طول زمان می شود و دوم این که آیا مشکلات اساسی در تنظیم احساسات منجر به این رفتار اجباری می شود.

دکتر "جیمز دونالد" افزود: ما به مرور زمان الگوی رفتاری را مشاهده کردیم که نشان می دهد اعتیاد به اینترنت منجر به مشکلات تنظیم احساسات می شود، اما نه برعکس.

استاد دانشگاه سیدنی عنوان کرد: با وجود شواهد و مدارک فراوان در این باره ما در مورد چگونگی استفاده از اینترنت اجباری بر تنظیم احساسات جوانان و برعکس اطلاعات کمی می دانیم. ما از این که تأثیرات منفی استفاده اجباری از اینترنت را بر مواردی مانند توانایی تعیین اهداف تأثیر می گذاریم، متعجب شدیم. در این مطالعه شواهدی وجود ندارد که نشان دهد در بین جوانان، داشتن مشکلات تنظیم هیجان از قبل منجر به مشکلی در تنظیم استفاده از اینترنت و بروز اعتیادهای وسواسی در او می شود.

محققان دانشگاه کاتولیک استرالیا دریافتند که استفاده اجباری از اینترنت تأثیرات جدی تری بر اشکال "پر تلاش" تنظیم احساسات مانند مشکلات در دستیابی به اهداف زندگی و درک احساسات فرد دارد.

"جوزف سیروخی" محقق در این زمینه گفت: تحقیقات ما نشان می دهد که استفاده اجباری از اینترنت تأثیر کمی روی فرآیندهای عاطفی کمتر پیچیده مانند پذیرش خود و آگاهی دارد.

این تحقیق همچنین نشان می دهد که آموزش مهارت های عمومی تنظیم احساسات در بزرگسالان ضرورتی غیر قابل انکار است. به عنوان مثال از طریق برنامه های مناسب آموزشی در مدرسه، می توان رفتارها و هیجانات نوجوانان را کنترل کرد.

"جوزف سیروخی" هم چنین مطرح کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا، دانش آموزان نسبت به گذشته به میزان بیشتری نیاز به استفاده از اینترنت داشتند و همین امر نظارت والدین را دشوار می کند.

وی ادامه داد: اگرچه کنترل دسترسی به اینترنت برای والدین ممکن است دشوار باشد، اما مطالعه ما نشان می دهد که والدین و مدارس نقش مهمی در آموزش فرزندان خود در مورد استفاده سالم از اینترنت و هم چنین نظارت بر فعالیت هایی که آن ها به صورت آنلاین انجام می دهند، دارند.

 

دوشنبه ۶ جولای ۲۰۲۰

(برابر با ۱۶ تیر ۱۳۹۹)