کد خبر : 250288 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۷ تير - 14:57
افزایش حقوق و کاهش نرخ بیکاری در آمریکا! منبع: Economic news / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- وزارت کار ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که در ماه ژوئن، حقوق و دستمزد 4/8 میلیون نفر در ماه ژوئن افزایش یافته و نرخ بیکاری به 11/1 درصد کاهش یافت زیرا در ایالات متحده آمریکا همه فعالیت های اقتصادی مجدد به جریان افتاده است.

این در حالی ست که اقتصاددانان انتظار افزایش 2/9 میلیون و نرخ بیکاری 12/4 درصد را داشتند.

رشد مشاغل نیز جهشی بزرگ را تجربه کرد. در مجموع باید گفت ماه ژوئن 2020 میلادی ( برابر با اواخر خرداد و اوایل تیر 1399 ) بزرگ ترین سود را در تاریخ ایالات متحده شاهد بودیم.

"مایکل پیرس" اقتصاددان ارشد ایالات متحده گفت: افزایش 4.8 میلیون درصدی حقوق و دستمزد و بازگشت به رشد سریع اقتصادی اتفاقی خوب است، اما هنوز نرخ اشتغال پایین است و انتظار می رود با شتاب بورس آمریکا بهتر شود.

از زمان ورود کرونا به امریکا سطح مشارکت نیروی کار با افت شدید روبه‌رو شد و به 61/5 درصد رسید که این میزان کم تر از سطح ماه قبل است.

همچنین در زمینه خرده فروشی شاهد افزایش قابل توجه بودیم.

هم چنین ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده گفت: تولید به نظر می رسد آماده است تا به مرحله ای برسد که هرگز نبوده است. ما سطح تولید را افزایش خواهیم داد و رونق ایجاد می کنیم.

اقتصاددانان می گویند ترکیب سودهای شغلی نشان می دهد که استخدام همچنان قوی خواهد بود و اقتصاد امریکا هم چنان با وجود رشد کرونا در جایگاه مناسبی قرار دارد.

"اندرو هلنورشت" اقتصاددان در یادداشتی نوشت: دومین سورپرایز بزرگ در راه داریم و بازگشت دوباره به قدرت اقتصادی محقق خواهد شد؛ چرا که پتانسیل دستیابی به دستاوردهای بزرگ در مشاغل تولیدی آمریکا وجود دارد.

 

سه شنبه ۷ جولای ۲۰۲۰

(برابر با ۱۷ تیر ۱۳۹۹)