کد خبر : 250313 تاریخ : ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۹ تير - 00:42
راهکار قدرت های بزرگ برای غلبه بر بحران اقتصادی منبع: یورو نیوز/ ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- بزرگ ترین چالشی که اکنون گریبان کشورهای دنیا را گرفته است، مشکلات اقتصادی می باشد که کرونا ایجاد کرده است.

بسیاری از اقتصادهای دنیا رکود بی سابقه و عجیبی را تجربه کرده اند. حتی کشورهایی که از نظر اقتصادی در رده توسعه یافته ها هستند نیز با تبعات مالی کرونا دست و پنجه نرم می کنند.

در شرایط کنونی همه اقتصاهای دنیا در حال یافتن راهی برای این هستند که میزان پیامدهای ویروس کرونا بر اقتصاد را مهار کنند و اجازه ندهند که بیش از این شرکت های مهم و بخش های سودآور با مشکلات مالی مواجه شوند.

در حال حاضر کرونا به بحرانی برای همه دنیا تبدیل شده است. تأمین هزینه های درمان مبتلایان و تهیه تجهیزات پزشکی موردنیاز برای درمان آن ها هزینه های بسیاری بر دوش دولت ها گذاشت و از دیگر سو نیز رکود ایجاد شده به دنبال تعطیلی ناشی از اجرای طرح سراسری قرنطینه در شهرهای اروپایی موجب شد تا آسیب های بسیاری بر اقتصاد کشورها تحمیل شود.

بخش تولید در بسیاری از کشورها در معرض نابودی قرار گرفته است و تنها راهی که برخی دولت های اروپایی برای زنده ماندن این حوزه به کار گرفته اند، معافیت های مالیاتی است.

در امریکا ایده خوبی هم چون اعطای وام های قابل بخشش به حوزه تولید در پیش گرفته شده است تا به این ترتیب کمکی به بقای تولیدکنندگان شود که گردانندگان چرخ های اقتصادی هستند.

هم چنین سیاست دیگری که دولت ایالات متحده امریکا در پیش گرفته است حمایت از اقشار ضعیف از طریق اختصاص بودجه ۲۸ میلیارد دلاری برای کمک به معیشت آن هاست.

در زمینه ساخت واکسن برای درمان کرونا نیز دولت ایالات متحده امریکا بودجه ۱۰۰ میلیارد دلاری تخصیص داده است.

دولت آلمان نیز چنین مقرر کرده است که ۵ درصد از درآمد سالانه این کشور به رفع مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا اختصاص یابد.

هم چنین از سوی مقامات آلمان، تلاش های بسیاری در زمینه کمک به بخش های اقتصادی صورت گرفته تا رونق به اقتصاد این کشور بازگردد. از این جمله می توان به حمایت های مالی در قالب وام بدون بهره و تلاش برای حرکت به سمت بازار آزاد اشاره کرد.

در فرانسه نیز به دنبال اجرای طرح قرنطینه سراسری، اقتصاد این کشور به خطر افتاد و دولت حمایت های مالی برای شهروندان و هم چنین کسب و کارهای مختلف که آسیب دیده اند در نظر گرفته است. علاوه بر این امکانی برای عدم پرداخت مالیات توسط مشاغل مختلف نیز در نظر گرفته شده است.

 

پنج شنبه ۹ جولای ۲۰۲۰

(برابر با ۱۹ تیر ۱۳۹۹)