کد خبر : 250446 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۳ تير - 14:19
"ایمنی جمعی" مصونیت در برابر کرونا ایجاد نمی کند منبع: روزنامه ایندیپندنت/ ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- اخیراً مباحثی در این خصوص مطرح شد که افراد مبتلا به کووید 19 تا حدی در برابر این ویروس مصون خواهند بود؛ در حالی که اکنون نتیجه بررسی پزشکان حاکی از آن است که مقاومت سیستم بدنی این افراد برای مدت زمان محدودی است و بعد از گذشت چندین ماه از بهبودی مجدد امکان ابتلاء به کرونا وجود دارد. این طور نیست که هر فردی که یک بار در طول عمرش مبتلا به این ویروس شد تا پایان عمر در برابر آن مقاوم باشد.

بدن در هنگام مواجهه با ویروس کرونا مقاومت می کند و آنتی بادی می سازد و این آنتی بادی ها برای حدود چند ماه در بدن فعال هستند اما پس از آن از بین می روند و شرایط عادی ایجاد می شود. در چنین شرایط عادی امکان ابتلاء مجدد به کرونا وجود دارد و باید افراد بسیار مراقب باشند و به این امید که یک بار مبتلا شده اند و دیگر امکان ابتلاء وجود ندارد از رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی صرف نظر نکنند.

محققان انگلیسی در خصوص نظریه ایمنی جمعی یا همان گله ای که اظهار می کند باید اکثریت مردم مبتلاء شوند تا در برابر کرونا مصون شوند، عنوان کردند: ابتلای همه افراد به کرونا در جوامع راه مناسبی برای ایجاد مصونیت نیست؛ چرا که همین مبتلایان پس از بهبودی مجدد امکان آلوده شدن دارند و در این میان فقط سلامت شهروندان به خطر می افتد. از این رو ضروری است که شهروندان در جوامع مختلف به جای ایجاد مصونیت از طریق ابتلاء به کووید 19 به فکر تقویت سیستم ایمنی بدن خود و دوری از تجمعات انسانی باشند تا ریسک احتمال کرونا را به حداقل برسانند.

متأسفانه در شرایط کنونی آمارهای جدیدی از ابتلای افراد در جوامع انسانی به کرونا منتشر شده است که خطرناک است و نشان از بحرانی شدن اوضاع دارد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته ۲۳۰ هزار و ۳۷۰ مورد ابتلای‌ جدید صورت گرفته است و بیشترین میزان ابتلاء مربوط به آمریکا، برزیل، هند و آفریقای جنوبی بوده است.

 

دوشنبه ۱۳ جولای ۲۰۲۰

(برابر با ۲۳ تیر ۱۳۹۹)