کد خبر : 250472 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۴ تير - 14:24
به صدا درآمدن زنگ خطر کرونا پیامد مسیر اشتباه دولت ها منبع: رویترز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- آمارهای رسمی در خصوص ابتلاء به کرونا هر روز بیش از روز قبل است و این نشان از به صدا درآمدن زنگ خطر این ویروس فراگیر دارد.

طی روزهای اخیر 1 میلیون نفر به کرونا مبتلا شدند که این رقم بالایی است و باید در چنین شرایطی همه دولت ها درخصوص کنترل این ویروس هشیار باشند.

در حال حاضر بیش از ۱۳ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر در دنیا به کووید 19 مبتلاء شده اند و بیش از نیم میلیون نفر نیز جان شان را از دست داده اند.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: میزان شیوع کرونا در جوامع انسانی به شدت رشد یافته و باید دولت ها پیش از بروز بحران اقدامی در راستای کنترل کرونا کنند.

"تدروس آدهانوم قبریسوس" دبیرکل این سازمان به آمار بالای مرگ و میر و هم چنین ابتلاء به کرونا اشاره کرد و گفت: در چنین شرایطی باید محدودیت های اجتماعی و ممنوعیت هایی که پیش تر وجود داشت بازگردد. هم چنین باید شرایط شهرها هم چون زمان قرنطینه خلوت شود.

وی با اشاره به آسیب های اقتصادی دولت ها در پی قرنطینه شهرها اظهار داشت: در حال حاضر کرونا در شرایط وخیمی قرار دارد و زنگ خطر آن به صدا درآمده است، باید دولت ها مقدمات اجرای قرنطینه سراسری را ایجاد کنند و اگر به دلیل مسائل مالی قادر به اجرای این امر نیستند بهتر است با ارائه کمک های مالی به مردم امکان در خانه ماندن آن ها و دوری از تجمعات را افزایش دهند. اگر مانع از انتشار کرونا در دنیا نشویم به زودی شاهد از دست رفتن تعداد بالایی از افراد در جوامع انسانی خواهیم بود.

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی با بیان این که بسیاری از کشورها به خوبی در زمینه مهار کرونا اقدام نکردند، گفت: مسیر مبارزه برخی دولت ها با ویروس کووید 19 اشتباه است و همین اشتباهات موجب همه گیری کرونا و موج شدید آن در دنیا شده است. اگر دولت ها به طور جدی در زمینه رفع اشتباهات شان اقدامی نکنند باید منتظر بروز فاجعه باشیم.

 

سه شنبه ۱۴ جولای ۲۰۲۰

(برابر با ۲۴ تیر ۱۳۹۹)