کد خبر : 250494 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۴ تير - 18:20
واکنش «کلوپ» به لغو محرومیت سیتی؛ «دیروز روز خوب فوتبال نبود» تهران- ایرنا- «یورگن کلوپ» با اشاره به حکم صادر شده روز گذشته (دوشنبه) توسط دادگاه حکمیت ورزش در خصوص استیناف باشگاه سیتی و رفع محرومیت این تیم، این روز را روز بد فوتبال خواند.

نوآوران آنلاین-باشگاه منچسترسیتی که پیش‌تر از سوی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به دلیل تخطی از مقررات بازی جوانمردانه مالی به دو سال محرومیت از حضور در لیگ قهرمانان محکوم شده بود، روز گذشته با اخبار خوشحال کننده مبنی بر لغو این محرومیت روبرو شد.

با این حال، سرمربی باشگاه لیورپول در خصوص این رای گفت: به شخصه خوشحالم از اینکه سیتی می‌تواند فصل آینده در لیگ قهرمانان حضور داشته باشد زیرا حتی اگر سیتی در لیگ جزیره ۱۰ یا ۱۲ بازی کمتر انجام داده بود، باز هم هیچ تیمی شانسی برای رسیدن به آنان را نداشت.

وی ادامه داد: اما فکر نمی‌کنم روز گذشته روز خوبی برای فوتبال بود. مقررات بازی جوانمردانه مالی ایده خوبی برای محافظت از تیم‌ها و رقابت است زیرا براساس آن هیچ تیمی نمی‌تواند هزینه اضافی داشته باشد.

کلوپ در ادامه اضافه کرد که اگر هیچ نظارت و محدودیتی در مورد هزینه‌کرد باشگاه‌ها وجود نداشته باشد، آن‌گاه این نگرانی به وجود می‌آید که برخی تیم‌ها اقدام به ایجاد لیگ منحصربفرد خود کنند.

کلوپ افزود: امیدوارم این مقررات پابرجا بماند زیرا حد و مرز برای تیم‌ها مشخص می‌شود و فکر می‌کنم این ایده برای فوتبال مفید است. اگر چنین قانونی وجود نداشته باشد برخی از افراد و کشورهای ثروتمند هر کاری که بخواهند در فوتبال انجام داده و شرایط سخت و پیچیده خواهد شد. به نظرم این موضوع به طور خودکار به ایجاد سوپرلیگ جهان با ۱۰ تیم منجر می‌شود. نمی‌دانم اسم این تیم‌ها چیست اما این اتفاق محتمل و این مقررات معقول است.

مرد آلمانی که تیمش باید برای مصاف با آرسنال در خارج از خانه خود را مهیا کند، در پاسخ به این پرسش نیز که آیا توپچی‌ها می‌توانند دوباره برای پیوستن به چهار تیم بالای جدول بجنگند، گفت: متاسفانه بله.