کد خبر : 250501 تاریخ : ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۵ تير - 17:57
تأثیر کرونا بر افت تحصیلی دانش آموزان منبع: اسپوتنیک/ ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- بلافاصله پس از شیوع کرونا در دنیا با توجه به آسیب پذیری بالای دانش آموزان، کشورهای مختلف اقدام به تعطیلی مدارس کردند.

این اقدام با هدف پیشگیری از شیوع کرونا بود که همه کشورهای دنیا انجام دادند و تا کنون نیز بسیاری از مدارس تعطیل هستند و دانش آموزان از طریق غیرحضوری آموزش می بینند.

گر چه آموزش های غیر حضوری کیفیت آموزش حضوری را ندارند و بسیاری از دانش آموزان در یادگیری مفاهیم درسی دچار مشکل شده اند، اما این اقدام برای حفظ سلامت آن ها ضروری است. باید تا حد امکان دانش آموزان از محیط های اجتماعی دور باشند تا ریسک ابتلای کم تری به کرونا آن ها را تهدید کند.

طی بررسی هایی که اخیراً محققان داشته اند، باید گفت حدود 10 میلیون دانش آموز با وضعیت فعلی که کرونا اوج گرفته است، هرگز به مدرسه بازنمی گردند و آموزش غیرحضوری تداوم می یابد.

سازمان صندوق نجات کودکان به تازگی گزارشی از عدم حضور دانش آموزان در مدرسه ارائه کرده است که بر اساس آن می توان گفت گسترش کرونا موجب شد تا بیش از 90 درصد دانش آموزان در کشورهای مختلف دنیا از آموزش حضوری به غیرحضوری تغییر شکل دهند که در این میان دانش آموزانی که از امکانات فنی محروم هستند هم چون کودکان کشورهای توسعه نیافته و فقیر دچار مشکلات بسیاری در یادگیری شدند. این دانش آموزان حتی زمانی که بر سر کلاس درس حاضر می شدند نیز به دلیل مسائل مالی دچار ضعف های بسیاری بودند و بعضاً به دلیل ناتوانی خانواده ها در پرداخت هزینه تحصیل شان مجبور به ترک تحصیل می شدند و از آموزش بازمی‌ماندند. علاوه بر این در مناطق کم برخوردار شاهد اجبار دختران به ازدواج زودتر از موعد هستیم که موجب بازماندگی آن ها از تحصیل می شود و پسران چنین مناطقی نیز به دلیل به دلیل جبری که برای ورود زودتر از موعدشان به بازار کار وجود دارد مجبور هستند از تحصیل انصراف دهند.

 

چهارشنبه ۱۵ جولای ۲۰۲۰

(برابر با ۲۵ تیر ۱۳۹۹)