کد خبر : 250505 تاریخ : ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۶ تير - 03:15
شکاف عمیق میان هزینه ها و درآمدهای دولت آمریکا منبع: Economic news / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- دولت فدرال آمریکا بزرگ ترین کسری بودجه ماهانه در تاریخ را در ماه ژوئن (برابر با تیر ماه) متحمل شد، زیرا هزینه های برنامه های مقابله با رکود ناشی از کرونا ویروس یکباره افزایش یافت و میلیون ها ضرر در نتیجه عدم حصول درآمد مالیاتی به اقتصاد این کشور تحمیل شد.

وزارت خزانه داری ایالات متحده امریکا طی گزارشی اعلام کرد: این کسری بودجه در ماه گذشته به 864 میلیارد دلار رسید. بخش اصلی این کسری بودجه به دلیل هزینه هایی است که دولت برای ریشه کن کردن کرونا و درمان بیماران صرف کرده است.

کسری بودجه سالانه آمریکا با احتساب ارقام ماه ژوئن، 2/7 تریلیون دلار شده است.

رکورد پیشین کسری بودجه آمریکا 1/4 تریلیون دلار بوده است.  دولت امریکا برای بقای کسب و کارهای کوچک در شرایط کرونایی اقدام به اعطای وام به آن ها کرد. از دیگر سو کاهش درآمدها نیز آسیب بسیاری به اقتصاد این کشور وارد کرد.

در مدت زمانی که کرونا شیوع یافته است بسیاری از مشاغل آسیب دیدند و حتی در برخی موارد از بین رفتند.

مشاغلی نیز که هم چنان فعالیت می کنند توان پرداخت مالیات را ندارند و از این جهت زیان های مالی گریبانگیر دولت ایالات متحده امریکا شده است.

بالا رفتن هزینه های درمان شهروندان مبتلا به کرونا از یک سو و از دیگر سو رکود اقتصادی و کاهش درآمدهای دولت موجب شد تا اکنون امریکا گرفتار کسری بودجه شدید شود.

شکاف عمیق میان هزینه ها و درآمدها در این کشور اکنون به اوج رسیده است و دولت به دنبال راهی برای جبران زیان هاست.

بی توجهی ترامپ به کرونا و سهل انگاری او درخصوص پیشگیری از شیوع گسترده این بیماری موجب شده تا اکنون بیش از 3 میلیون نفر مبتلا شوند.

 

پنج شنبه ۱۶ جولای ۲۰۲۰

(برابر با ۲۶ تیر ۱۳۹۹)