کد خبر : 250610 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۳۰ تير - 14:38
موج دوم کرونا و تعطیلی مجدد سینماها منبع: ورایتی/ ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- همزمان با شیوع کرونا در دنیا و از زمانی که اعلام شد فعالیت های اجتماعی باید به پایین ترین سطح ممکن برسد، فعالیت های هنری که مستلزم شلوغی جمعی بود هم چون سالن های سینما، تئاتر و ... تعطیل شدند.

برای مدتی این فعالیت ها تعطیل شد، اما بعد از مدتی آغاز به کار کردند و اکنون نیز که مجدد کرونا روند صعودی در پیش گرفته است و هم چون تهدیدی بزرگ بر سر جوامع انسانی سنگینی می کند خبر از تعطیلی بخش های هنری دوباره به گوش می رسد.

تعطیلی فعالیت های هنری آسیب سنگینی به معیشت و اشتغال فعالان این حوزه وارد کرد و بسیاری از افراد شاغل در این زمینه با مشکلات مالی مواجه شدند.

صاحبان سالن های سینما از نظر درآمد با افت شدیدی مواجه شدند که هیچ امیدی به بازگشت آن ها نیست و این طور که مشخص است وضعیت خوبی پیش رو نخواهیم داشت.

بسته شدن سینماها زیان بسیار سنگینی برای فعالانش به دنبال دارد، اما چاره دیگری جز این اقدام نیست؛ چرا که سینماها محیط های سربسته ای هستند که به دلیل شلوغی و سربسته بودن امکان انتقال کرونا از طریق آن ها بیشتر است.

اکنون با توجه به آغاز موج دوم کرونا در بارسلون سینماها تعطیل شدند؛ این در حالی ست که هم چنان برخی بخش های شلوغ هم چون رستوران ها که محیطی برای انتقال بیشتر کرونا هستند به فعالیت شان ادامه می دهند.

مقامات کاتالونیا عنوان کرده اند که اگر شیوع کرونا همین طور تداوم یابد و شاهد قربانیان بیشتری باشند سیاست قرنطینه را اجرا خواهند کرد و محدودیت های اجتماعی را بیشتر می کنند.

گفتنی است؛ در حال حاضر محدودیت های اجتماعی در این منطقه با قوت بیشتر از قبل در حال اجراست و برای 2 هفته اعلام شده است که در شهرهایی هم چون بارسلون، بخش های مختلف تعطیل شده اند.

 

دوشنبه ۲۰ جولای ۲۰۲۰

(برابر با ۳۰ تیر ۱۳۹۹)