کد خبر : 250843 تاریخ : ۱۳۹۹ چهارشنبه ۸ مرداد - 19:24
ضرورت توجه به بهداشت روانی افراد در شرایط کرونایی منبع: سایکولوژی نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- در تمامی مراحل زندگی انسان، عوامل روحی و روانی نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. در سنین مختلف این عوامل به کمک جسم انسان می آیند.

در حال حاضر مصداق آن را می توان در شرایط کرونایی کنونی دید. افرادی که از روحیه بالاتری برخورداند بهتر می توانند از این مرحله عبور و شرایط بهتری را تجربه کنند.

بهترین اقدامی که در شرایط کنونی می توان انجام داد، توجه به امور روحی در کنار مسائل جسمی است.

بسیاری از افرادی که مبتلاء به کرونا نشده اند اکنون از نظر روحی دچار آسیب های بسیاری شده اند و به طور مداوم تصور می کنند که دچار این ویروس شده اند؛ در حالی که شاید اصلا در طول عمرشان گرفتار کرونا نشوند.

در چنین شرایطی وظیفه دولت هاست که در عین ایجاد شرایطی برای جلوگیری از ابتلای افراد به کرونا امکانی را فراهم کنند تا شهروندان از امکانات مشاوره ای نیز برخوردار شوند و بتوانند بهتر با موضوعات مختلف کنار بیایند.

در غیر این صورت باید در دوران پس از کرونا با انبوهی از افرادی مواجه شویم که دچار مشکلات روحی و اختلال های روانی شده اند و بیش از این که کرونا به آن ها آسیب وارد کند، مشکلات روحی آن ها را احاطه می کند و اجازه زندگی مطلوب و راحت را به آن ها نمی دهد.

در چنین شرایطی آرامش از زندگی افراد جوامع می رود و خطرات بسیاری آن ها را تهدید می کند.

از این رو باید نسبت به مسائل روحی شهروندان نیز توجه ویژه ای داشت و همه توجهات را معطوف به حوزه رسیدگی به بیماری های جسمی نکرد. در شرایط کنونی مشاوران نیز باید با ارائه مشاوره های بالینی به تقویت جسم افراد از طریق ایجاد آرامش درونی در آن ها بپردازند تا به این ترتیب مجال کم تری برای تضعیف بدن در برابر بیماری های جسمی داشته باشند.

 

چهارشنبه ۲۹ جولای ۲۰۲۰

(برابر با ۸ مرداد ۱۳۹۹)