کد خبر : 250844 تاریخ : ۱۳۹۹ پنج شنبه ۹ مرداد - 01:48
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: جهان در وضعیت اضطرار منبع: رویترز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- در حال حاضر در بدترین وضعیت از نظر شیوع کرونا در دنیا به سر می بریم و آمار مبتلایان رقم بالایی را به خود اختصاص داده است. این طور که به نظر می رسد جهان هم چنان گرفتار کووید 19 خواهد بود.

در رابطه با علل و چرایی تداوم همه گیری این ویروس می توان به وضعیت اداره جوامع توسط دولت ها اشاره کرد.

بسیاری از کشورها که از نظر اقتصادی در شرایط مناسبی قرار نداشتند نتوانستند به خوبی کرونا را کنترل کنند و اکنون در وضعیت خطرناکی از نظر شیوع و مرگ قرار گرفته اند، اما کشورهایی که اقتصادشان شرایط مطلوب تر و شهروندانش رفاه بیشتری داشتند بهتر از سایر جوامع قادر به مهار کرونا شدند، البته باید گفت در حال حاضر همه جوامع گرفتار کرونا هستند و هیچ کشوری از آن در امان نیست، اما برخی کشورها موفق شدند میزان مرگ و میر را کاهش دهند و با اتخاذ سیاست های مناسب جلوی گسترش شیوع را تا حدی بگیرند.

«تدروس آدهانوم قبریسوس» دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در خصوص شرایط ایجاد شده کنونی گفت: ابولا، زیکا، فلج اطفال و آنفلوآنزای خوکی بیماری هایی بودند که در جوامع مختلف شیوع یافتند و مشکلاتی را ایجاد کردند، اما هیچ یک به اندازه کرونا قربانی نداشتند و در زمان گسترش هیچ یک در دنیا شرایط تا این حد غیر معمول و خطرناک نبود. جهان اکنون در شرایط اضطرار قرار دارد و کرونا هم چون تهدیدی بالای سر کشورهای دنیا محسوب می شود.

وی افزود: آن زمان که کرونا در ووهان چین شیوع یافت میزان تلفات تا این حد بالا نبود و قابل تصور نبود که ویروسی هم چون کرونا بیشترین آمار قربانیان را به خود اختصاص دهد و شرایط خاصی را ایجاد کند. با وجود تحقیقات گسترده پیرامون نابودی کرونا اما هم چنان درمان مناسبی برای این ویروس شناسایی نشده است و باید این وضعیت را با رعایت موارد بهداشتی سپری کنیم.

 

پنج شنبه ۳۰ جولای ۲۰۲۰

(برابر با ۹ مرداد ۱۳۹۹)