کد خبر : 250849 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۱۰ مرداد - 15:27
زیان بی سابقه شرکت "رنو" در تاریخ منبع: یورو نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- در ادامه همه گیری کرونا شاهد افت بی سابقه رشد اقتصادی کشورها بودیم. بسیاری از اقتصادهای جهان اکنون به دنبال پاندمی کووید 19 شرایط عجیبی را تجربه می کنند که هیچ گاه سابقه نداشته است.

به موازات کاهش رشد اقتصادی کشورها و بروز مشکلات برای آن ها شرکت ها و بنگاه های اقتصادی نیز زیان های بسیاری را متحمل شدند و شرایط شان به شدت دچار مشکل شد.

چندی پیش شرکت های هواپیمایی بزرگ جهان رسماً اعلام کردند که در آستانه ورشکستگی قرار دارند و چارهای جز تعدیل نیروی انسانی برای شان باقی نمانده است.

در بخش های دیگر هم چون خدمات، تولید موادغذایی و ... نیز با مشکلات بسیاری دنیا مواجه شده است که چاره خروج از این وضعیت، از بین رفتن کرونا در دنیاست که در این صورت بسیاری از بخش های اقتصادی به شرایط قبل بازمی گردند و اقتصادهای دنیا به ادامه مراودات و مناسبات تجاری می پردازند.

تعطیلی مناسبات تجاری میان کشورها ضربه بسیار بزرگی به اقتصاد دنیا زد و رکودی شدید حاصل شد.

در نتیجه این رکود بسیاری از شرکت های تولیدی دچار زیان شدند. یکی از این بخش ها شرکت های خودروسازی بودند.

شرکت خودروسازی "رنو" عنوان کرده که طی ماه های گذشته بیش از ۷.۳ میلیارد یورو ضرر را تجربه کرده که بی سابقه بوده است.

مدیران این شرکت خودروسازی چنین عنوان می کنند که کاهش نیاز مردم به خودرو و افت تقاضا موجب شد تا اقبال نسبت به بازار تولیدات ساخت این شرکت به شدت و به طور محسوس کاهش یابد.

شرکت خودروسازی "رنو" که جزء بزرگ ترین شرکت های تولیدکننده خودرو در دنیا محسوب می شود اکنون به بحرانی دچار شده است که باید دست به تعدیل نیروی انسانی اش بزند تا از هزینه های اضافی کاسته و به این ترتیب امید به بهبود وضعیت مالی داشته باشد.

 

جمعه ۳۱ جولای ۲۰۲۰

(برابر با ۱۰ مرداد ۱۳۹۹)