کد خبر : 250885 تاریخ : ۱۳۹۹ شنبه ۱۱ مرداد - 19:20
خطر اشتعال ژل‌های ضدعفونی‌ کننده منبع: یورونیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- استفاده از مواد ضدعفونی کننده در شرایط کنونی به دلیل شیوع کرونا بیش از هر زمان دیگری رونق یافته است.

یکی از مهم ترین راه های انتقال کرونا دست های آلوده به این ویروس است که بهترین راه ضدعفونی کردن و شست و شوی مداوم آن هاست.  

در شرایطی که بیرون از منزل هستیم و امکان دسترسی به آب و مواد شوینده برای مان فراهم نیست، ژل های ضدعفونی کننده بهترین گزینه هستند که می توان با استفاده از آن ها ریسک ابتلاء به کرونا را کاهش داد. البته باید گفت هم چنان پزشکان توصیه می کنند بهترین اقدام، شست و شوی مکرر دست ها به مدت 20 ثانیه است.

یکی از خطراتی که این روزها بر آن تأکید می شود، امکان اشتعال مواد ضدعفونی کننده با توجه به گرمای هواست.

به ویژه در حال حاضر بر این نکته تأکید می شود که این مواد به ویژه محصولات حاوی الکل دور از تابش مستقیم آفتاب قرار بگیرند تا خطر نگهداری و استفاده از آن ها کاهش یابد.

البته نباید از مصرف مواد ضدعفونی کننده از بیم خطر انفجار صرف نظر کرد. بلکه باید ضمن رعایت مراقبت های بهداشتی برخی مسائل مربوط به نگهداری آن ها را نیز مورد توجه قرار داد.

بر روی جلد محصولات ضدعفونی کننده به طور معمول طریقه استفاده و دمای مناسب برای نگهداری آن ها درج شده است و با توجه به این دستورالعمل می توان به طرز صحیح و بدون خطر از مواد ضدعفونی کننده استفاده کرد.

به طور معمول محصولات ضدعفونی کننده در دمای بیش از 400 تا 450 درجه سانتی‌گراد دچار اشتعال می شوند. به همین جهت باید افراد مراقب باشند تا آن ها را در دمای بالا و در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهند تا شاهد مخاطرات کم تر این محصولات و فواید بیشتر آن ها باشیم.

 

شنبه ۱ آگوست ۲۰۲۰

(برابر با ۱۱ مرداد ۱۳۹۹)