کد خبر : 250964 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۳ مرداد - 22:50
صنعت توریسم جهان در بستر احتضار منبع: راشاتودی / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- پاندمی کرونا در سراسر جهان موجب شد تا با تعطیل شدن سیستم حمل و نقل هوایی و بسته شدن مرزهای کشورها به روی مسافران، بسیاری از کشورها که مهم ترین منبع درآمدشان صنعت گردشگری بود اکنون به وضعیت متفاوتی دچار شوند و نتوانند روی این درآمدها حساب کنند.

سالیانه به میزان زیادی کشورهای اروپایی به دلیل ورود حجم بالای مسافران به آن ها موفق به ارزآوری از این طریق بودند، اما از زمانی که کرونا در سراسر دنیا شیوع یافت، این اتفاق جای خود را به رکود اقتصادی در همه زمینه ها به ویژه صنعت گردشگری داد.

علاوه بر این شاهد ورشکستگی شرکت های هواپیمایی نیز شدیم. شرکت های بزرگی که روزگاری غول های هوایی دنیا محسوب می شدند و خطوط انتقال مسافر آن ها پر ترافیک بود، اکنون سوت و کور شده اند و نمی توانند هم چون گذشته فعالیت کنند.

اسپانیا از جمله کشورهایی بود که از گردشگری پر رونقی برخوردار بود، اما اکنون یکی از کشورهایی است که آمار مبتلایان کرونا در آن بالاست و علت این امر را می توان باز بودن مرزهای این کشور در ابتدای شیوع کرونا در دنیا و رفت و آمد مسافران زیاد از این کشور دانست.

بر اساس آمارهای رسمی ارائه شده از سوی سازمان توریسم جهانی سازمان ملل متحد در حال حاضر شاهد سقوط 98 درصدی سفر هستیم که آسیب بسیار بزرگی به صنعت توریسم جهان وارد ساخته است و بدون استثناء همه کشورها از این ناحیه زیان دیده اند.

هر کشوری بنا به ظرفیت ها و شرایط و امکاناتی که داشت از درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری برخوردار بود، اما اکنون این صنعت در حال احتضار است و نمی توان آینده روشنی را در این زمینه متصور شد.

تا زمانی که کرونا هم چنان از بین نرود و هم چنان شیوع داشته باشد صنعت توریسم در دنیا رو به زوال خواهد بود و سیر قهقرایی طی خواهد کرد.

 

سه شنبه ۴ آگوست ۲۰۲۰

(برابر با ۱۴ مرداد ۱۳۹۹)