کد خبر : 251013 تاریخ : ۱۳۹۹ شنبه ۱۸ مرداد - 15:31
مصونیت در برابر کرونا دوام ندارد منبع: مدیکال اکسپرس / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- آیا ممکن است سرماخوردگی قبلی شما را در برابر کرونا محافظت کند، حتی اگر هرگز به ویروس جدید مبتلاء نشده باشید؟

دانشمندان در حال تحقیق در مورد مکانیسم ایمنی ضعیف درک شده در بدن هستند که امیدوارند بتوانند به تلاش ها برای مهار این بیماری کمک کنند.

در حال حاضر افرادی که فکر می کنند ویروس داشته اند ممکن است آزمایش سرولوژیکی را برای بررسی آنتی بادی ها انجام دهند.

این پروتئین ها به مبارزه با عفونت کمک می کنند و ممکن است در آینده دوباره از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند.

این ابزار دیگر را در جعبه ابزار بدن - لنفوسیت های T یک نوع گلبول سفید قرار می دهد که مسئول بخش دوم پاسخ ایمنی است.

 

دانشمندان با اندکی در مورد نحوه عملکرد آن ها علیه کووید 19 می دانند تا دانش و دانش خود را پر کنند.

یک فرضیه این است که این سلول های T ممکن است به افراد کمک کند از ایمنی متقاطع کووید 19 محافظت کنند، زیرا آن ها یادآوری می کنند که توسط ویروس های دیگر در همان خانواده، چهار مورد از آن ها ایجاد می شود.

این تحقیق که هفته گذشته در مجله Nature منتشر شد، نشان داد که حداقل یک سوم از بزرگسالانی که هرگز کرونا نداشته اند، دارای این سلول های T هستند.

"تیل" استاد مرکز درمان های احیا کننده برلین و براندنبورگ به خبرگزاری فرانسه گفت: این به احتمال زیاد ناشی از عفونت های قبلی با کروناویروس های آندمیک است.

اما وی هشدار داد كه تحقیقات بیشتری برای یافتن این كه آیا حضور آن ها لزوما به معنای مصونیت است، لازم است.

این تحقیق به دنبال مطالعه یك تیم در سنگاپور در اوایل ماه ژوئیه در Nature  منتشر شد كه به نتیجه مشابهی رسید. یک مطالعه دیگر در ایالات متحده که روز سه‌شنبه در مجله Science منتشر شد، تعدادی از سلول های T را نشان داد که هم به ویروس جدید کویید 19 و هم به ویروس هایی که باعث سرماخوردگی می شوند واکنش نشان دادند.

"دانیلا ویسکوپف" مؤسسه ایمونولوژیLa Jolla  در بیانیه ای گفت: این می تواند توضیح دهد که چرا برخی از افراد علائم خفیف بیماری را نشان می دهند در حالی که برخی دیگر به شدت بیمار می شوند.

واکسن هایی که در حال توسعه برای ویروس جدید هستند در پی تحریک هر دو نوع پاسخ ایمنی هستند.

"یوناتان فروند" استاد طب اورژانس در بیمارستان پیتی پالتی سلپرتری به خبرگزاری فرانسه گفت: مطالعات نشان داده اند که سطح آنتی بادی برای بیمارانی که کووید 19 داشته اند طی چند هفته به سرعت کاهش می یابد.

"فروند" گفت: این می تواند به معنای دو چیز باشد: یکی که فاجعه بار خواهد بود این است که مصونیت از کرونا دوام ندارد. احتمال دوم این است که ایمنی بالقوه وجود دارد اما با آزمایش سرولوژی برای آنتی بادی ها قابل تشخیص نیست.

این بدان معناست که محاسبات ما براساس درصد جمعیتی که به طور بالقوه از کروناویروس که مبتنی بر تشخیص آنتی بادی است، مصون هستند را می توان در سراسر جهان دست کم گرفت.

یک مطالعه جدید در بیمارستان دانشگاه کارولینسکا سوئد نشان داد که بسیاری از افراد مبتلا به کووید 19 خفیف یا بدون علامت، پاسخ ایمنی سلول T در برابر ویروس را نشان دادند، حتی اگر آزمایش آنتی بادی آن ها منفی باشد.

اما فروند تأکید کرد که بحث در مورد سلولهای T در حال حاضر عمدتاً فقط "فرضیه" است و دانشمندان می خواهند تاكید كنند كه قبل از این كه عواقبی در مقابله با بیماری همه گیر وجود داشته باشد، باید تحقیقات كامل و گسترده انجام شود.

 

شنبه ۸‏ آگوست ۲۰۲۰

(برابر با ۸‏۱ مرداد ۱۳۹۹)