کد خبر : 251071 تاریخ : ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۹ مرداد - 15:36
اقتصاد جهان کوچک تر می شود منبع: یورو نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- رکود بی سابقه ای بر اقتصادهای جهانی حاکم شده است که می توان گفت ناشی از شیوع کرونا در دنیاست.

بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا اکنون در وضعیت نامناسبی از نظر اقتصادی قرار گرفته اند و نمی توان پیش بینی کرد که امکان خروج از این حالت تا چه زمانی وجود خواهد داشت.

در کشورهای اروپایی اکنون شرایط اقتصادی کشورها به گونه ای است که می توان گفت در آستانه کسری بودجه هستند.

شیوع گسترده کرونا موجب شد تا روابط بین کشورها از نظر تجاری دچار وقفه شود. بسیاری از کشورها نتوانستند شرایط خود را با وضعیت کرونایی فعلی مطابقت دهند و نهایتاً اکنون در زمینه اقتصادی سیر قهقرایی طی می کنند.

در بسیاری از کشورهای در حال توسعه شرایط اقتصادی چندان مناسب نبود و اکنون که کرونا در زمینه های مختلف نقش آفرینی می کند آن ها نیز با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

کسری بودجه ناشی از نبود منبع مناسب برای درآمدزایی کشورها نیز به مشکلاتی هم چون کرونا دامن زد و موجب شد کرونا دارای تأثیر قوی تری در این راستا شود.

 در شرایط کنونی سازمان توسعه و همکاری اقتصادی پیش بینی کرده اقتصاد جهانی امسال کوچک تر می شود و اگر موج دوم کرونا بروز یابد قطعاً وضعیت اقتصادی نیز بدتر می شود و توانایی کشورها برای مقابله با این ویروس به شدت افت می کند.

در شرایط کنونی مردم کشورهای مختلف از بسیاری از استانداردهای رفاهی دور هستند و حتی شرایط قبل خود را ندارند. در همه کشورها متاسفانه چنین شرایطی ایجاد شده است و در دنیا هیچ کشوری اکنون نمی تواند به طور کامل شرایط رفاهی را برای مردم فراهم کند و این وضعیت تا زمانی که کرونا از بین برود ادامه خواهد داشت.

 

یک شنبه ۹‏ آگوست ۲۰۲۰

(برابر با ۱۹ مرداد ۱۳۹۹)