کد خبر : 251153 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۱ مرداد - 18:37
نقش سلول های ایمنی بدن در رشد تومور منبع: مدیکال اکسپرس / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- اگرچه ماکروفاژها (سلول های درگیر در تشخیص و از بین بردن باکتری ها و سایر ارگانیسم های مضر و همچنین سلول های مرده) به عنوان سلول های ایمنی بدن که در فعال سازی و رفع التهاب بافت ها کار می کنند طبقه بندی می شوند، اما اکنون مشخص است که آن ها به طور جدی در انواع مختلفی هم چون فرآیندهای بیماری مانند بیماری های التهابی مزمن، رشد تومور و متاستاز و فیبروز نقش دارند.

برای اولین بار محققان دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون (BUSM) منشأ ، بیان ژن و عملکردهای متنوع ماکروفاژهای مقیم در عضله اسکلتی طبیعی را مشخص کردند. آن ها اعتقاد دارند یک پایگاه دانش برای مطالعات آینده در مورد نقش ماکروفاژهای ساکن عضله اسکلتی در بیماری های عضلات اسکلتی مانند دیستروفی عضلانی و همچنین صدمات عضلانی مانند ترومای عضلات فراهم می کند.    

این افراد غالباً دچار صدمات عضلانی ناشی از حوادث یا ورزش می شوند ، در حالی که دیگران دچار بیماری های عضلانی مانند دیستروفی عضلانی می شوند که التهاب برجسته ماهیچه ای را نشان می دهد. دیستروفی عضلانی دوشن شایع ترین بیماری ژنتیکی عضلات است. این امر باعث ناتوانی شدید و مرگ زودرس ناشی از تنفس و ضعف عضلات قلب می شود. در حال حاضر ، این بیماری درمانی ندارد.

دکتر "لان ژو" توضیح داد: ماكروفاژها تنظیم كننده التهاب عضلات، فیبروز و ترمیم عضلات هستند. یافته های ما دانش بنیادی را برای مطالعات بعدی ماكروفاژهای مقیم در رشد عضلات اسكلتی ، ترمیم آسیب و بیماری هایی با التهاب عضله برجسته ایجاد می كند.

"ژو" و تیمش از مدل های آزمایشی استفاده کردند تا ماکروفاژها را ردیابی کنند و آزمایش های پیوند مغز استخوان را انجام دادند تا منشأ ماکروفاژهای مقیم عضله اسکلتی را مطالعه کنند. آن ها همچنین تجزیه و تحلیل transcriptome مبتنی بر سلول را انجام دادند تا زیر مجموعه های ماکروفاژهای مقیم عضله اسکلتی و عملکرد آن ها را تجزیه و تحلیل کنند.

 

سه شنبه ۱۱ آگوست ۲۰۲۰

(برابر با ۲۱ مرداد ۱۳۹۹)