کد خبر : 251190 تاریخ : ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۳ مرداد - 15:32
سهولت در تشخیص سرطان به کمک هوش مصنوعی منبع: مدیکال اکسپرس / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- برای تأثیر و بهبود مراقبت از بیماران سرطانی، طبق گفته های "کنستانس لمان" مدیر تصویربرداری از پستان در ماساچوست، مطالعه ابزارهای هوش مصنوعی (AI) برای پشتیبانی از ماموگرافی غربالگری اکنون باید از آزمایشات تحقیقاتی شبیه سازی شده به ارزیابی های بالینی محکم برود.

لمن در اظهارنظر در زمینه انکولوژیJAMA ، از یک مطالعه جدید درخصوص عملکرد سه ابزار هوش مصنوعی موجود در یک پایگاه داده پیشرفته غربالگری تمام دیجیتالی ماموگرافی با کیفیت بالا خبر داد و ابراز تمجید کرد که زمان پیشرفت فراتر از استراتژیهای تحقیقاتی شبیه سازی شده است.

لمن در اظهارنظر خود با این مطالعه گفت: در ادامه تکامل بیماری هوش مصنوعی اعمال شده برای بهبود سلامت انسان، زمان آن است که فراتر از مطالعات شبیه سازی قرار گیریم و وارد مرحله بحرانی ارزیابی بالینی دقیق و آینده نگر شویم.

رئیس تصویربرداری از پستان در MGH خاطرنشان کرد: تلاش های اولیه برای تهیه مدل های یادگیری عمیق مبتنی بر هوش مصنوعی برای کمک به انسان در تفسیر ماموگرافی، نتایج مختصری از جمله تغییرات گسترده در کمیت و کیفیت داده های مورد استفاده برای توسعه مدل و روش های متغیر برای آموزش را به وجود آورده است.

لمن توضیح داد: کار در توسعه و تأیید اعتبار در پایگاه های داده بزرگتر از جمله معاینه توموسنتز و فروشندگان متنوع [AI] و جمعیت بیمار لازم است. اما مهمتر از همه، مطالعات دقیق برای ارزیابی نتایج حاصل از مطالعات شبیه سازی در عمل بالینی است.

لمن که همچنین استاد رادیولوژی در دانشکده پزشکی هاروارد است، اظهار داشت که شکست های قبلی با برنامه های تشخیص به کمک رایانه (CAD) باید به عنوان یک درس هشدار دهنده پیش رو باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه مطالعات اولیه خواندن و شبیه سازی CAD سنتی دلگرم کننده بود، اما در پایان نتایج بهبود یافته برای بیمارانی که تفسیر ماموگرام را پشتیبانی می کنند با CAD نشان داده نشده است.

لمان نتیجه گرفت زمان مشخصی برای تحقیقات سریع تر در این زمینه وجود دارد که با "آزمایش ایمن ، دقیق و موثر در کارآزمایی بالینی آینده نگر" همراه است.

وی گفت: اگر مدل های هوش مصنوعی ایجاد شود که بتواند به طور قابل اعتماد در ماموگرافی های زنان مبتلا به سرطان از کسانی که فاقد آن هستند ردیابی کند ممکن است در نهایت ماموگرافی غربالگری با کیفیت و هزینه مناسب تری برای تعداد زیادی از زنان در سطح جهان که در حال حاضر هیچ گونه راهی برای نجات زندگی خود ندارند، در دسترس باشد.

 

پنج شنبه ۱۳ آگوست ۲۰۲۰

(برابر با ۲۳ مرداد ۱۳۹۹)