کد خبر : 251590 تاریخ : ۱۳۹۹ پنج شنبه ۶ شهريور - 23:44
ساخت اولین مدل کوچک قلب انسان در آزمایشگاه منبع: مدیکال اکسپرس / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- محققان دانشگاه ایالتی میشیگان برای اولین بار یک مدل قلبی کوچک از قلب انسان را در آزمایشگاه ایجاد کرده اند که کاملاً دارای انواع سلول های اولیه قلب و ساختار عملکرد اتاق ها و بافت عروقی است

در ایالات متحده بیماری قلبی علت اصلی مرگ است.

نویسنده ارشد این مطالعه و استادیار مهندسی زیست پزشکی در موسسه MSU در پژوهشکده کمی بهداشت و مهندسی گفت: این مینی مارت ها مدل های فوق العاده قدرتمندی را تشکیل می دهند که در آن ها می توان انواع اختلالات قلبی را مشاهده کرد.

این مطالعه تولید ارگانوئیدهای قلبی مدل سازی توسعه اولیه قلب در شرایط معین در سرور پیش زمینه bioRxiv را بررسی می کند. به طور خلاصه ارگانوئیدهای قلب انسان یا HHO ها با استفاده از یک چارچوب جدید سلول های بنیادی که از محیط های جنینی و جنینی تقلید می شود، ایجاد شده اند.

"یوناتان" دانش آموخته فارغ التحصیل آزمایشگاه Aguirre در این خصوص گفت: ارگانوئید ها به معنای شبیه یک ارگان، ساختارهای سلولی 3 بعدی هستند که خصوصیات و ساختار اندام ها را تا حد قابل توجهی جذب می کنند.

نوآوری یک فرآیند زیست مهندسی را انجام می دهد که از سلول های بنیادی پرتوان ناشی از سلول های بزرگسالی ناشی از بیمار استفاده می کند تا رشد قلب مانند جنین در یک ظرف را تحریک کند و یک قلب کوچک عملکردی را بعد از چند هفته ایجاد می کند. سلول های بنیادی از رضایت بزرگسالان به دست می آیند و بنابراین عاری از نگرانی های اخلاقی هستند.

این فرآیند به سلول های بنیادی اجازه می دهد كه اساساً همانطور كه ​​در جنین انجام می شوند، به انواع و ساختارهای مختلف سلول موجود در قلب تبدیل شوند. ما به سلول ها دستورالعمل می دهیم و آن ها می دانند که در صورت برآورده شدن همه شرایط مناسب چه کاری باید انجام دهند.

از آن جا که ارگانوئیدها روند طبیعی جنینی قلبی را دنبال می کنند، محققان در زمان واقعی رشد طبیعی قلب واقعی جنین را مورد مطالعه قرار دادند.

این فناوری امکان ایجاد HHO های متعدد را همزمان با سهولت نسبی ایجاد می کند، در تقابل با رویکردهای مهندسی بافت موجود که گران، فشرده کار هستند و به راحتی قابل مقیاس نیستند.

 

جمعه ۲۸ آگوست ۲۰۲۰

(برابر با ۷ شهریور ۱۳۹۹)