کد خبر : 251730 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۱۴ شهريور - 17:27
مسؤولان بازیابی اعتماد عمومی را در اولویت قرار دهند احمد شیرزاد / فعال سیاسی اصلاح طلب

نوآوران آنلاین- یکی از مهم ترین عرصه های سیاسی در همه نظام های سیاسی، برگزاری انتخابات است. هر چه انتخابات ها پرشورتر برگزار شوند نشان از اعتماد مردم به حاکمیت دارد.

خوشبختانه در کشورمان همواره شاهد برگزاری انتخابات هایی با حضور اکثریت مردم بوده ایم؛ چرا که مردم فهیم ایران راه رفع مشکلات را از مسیر صندوق های رأی پیگیری می کنند.

به اعتقاد من مشارکت بالای مردم در انتخابات به نوعی کشور را در برابر تهدیدات و تحریم های خارجی واکسینه می کند و بر اقتدار و امنیت ملی می افزاید. چرا که نشان از اعتماد مردم به مسؤولان شان دارد.

مردم ایران تا کنون نشان داده اند که حامی کشورشان هستند اما اخیراً مشکلات مالی که ایجاد شده است تا حدی این اعتمادعمومی را خدشه دار کرده است که باید گفت خطری بزرگ محسوب می شود و می تواند مشکل آفرین باشد.

از این رو ضروری است که مسؤولان از هر راهی که تصور می کنند به بازگشت این اعتماد عمومی کمک کند، اقدام کنند.

انتخابات ریاست جمهوری را در سال آینده پیش رو داریم و باید در این زمینه مسؤولان همه توان شان را به کار گیرند تا شاهد اعتمادزایی در کشور باشیم و مردم همچون گذشته حضور با شکوهی در انتخابات داشته باشند.

در این زمینه تأمل پیرامون دو نکته بسیار ضروری است؛ اول بحث قهر نامزدهای جناح های سیاسی با انتخابات است و دوم، موضوع قهر مردم با انتخابات می باشد که باید مورد توجه قرار بگیرند.

طی سال های اخیر نامزدهای جریاناتی هم چون اصلاحات به دلیل عدم تأیید صلاحیت شان با تعداد نامزدهای کمی وارد رقابت های انتخاباتی شدند، اما این امر دلیلی برای دلسردی و عدم حضور در انتخابات های بعدی نیست. اصلاح طلبان باید در همه دوره ها در انتخابات شرکت کنند. وجود تنها یک جریان سیاسی در انتخابات موجب محدود شدن مردم در انتخاب گزینه مناسب می شود.

نکته بسیار مهم دیگری که باید مردم مورد توجه قرار دهند این است که ضمن انتخاب بهترین گزینه، به این نکته یقین داشته باشند که تنها راه رفع مشکلات شان از صندوق های رأی می گذرد و در این امر شکی نیست و همه باید حضوری پرشور و باشکوه در انتخابات داشته باشیم.