کد خبر : 252036 تاریخ : ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۶ شهريور - 01:24
درمان سرطان استخوان با مصرف سویا منبع: اسپوتنیک / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- محققان در سال های اخیر فواید سلامتی سویا را اثبات کرده و مصرف آن را به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، چاقی، سرطان و بهبود سلامت استخوان پیوند داده اند.

اکنون محققان امیدوارند که از مزایای حبوبات محبوب برای بهبود درمان سرطان استخوان بعد از عمل استفاده کنند.

این تحقیق نشان داد که ترکیبات شیمیایی سویا هم چون یک داربست از استخوان محافظت می کند و موجب کاهش سلول های سرطانی استخوان ضمن ایجاد سلول های سالم و کاهش التهاب مضر می شود.

در این زمینه تحقیقات زیادی در مورد ترکیبات دارویی طبیعی در دستگاه های زیست پزشکی انجام نشده است. با استفاده از این داروهای طبیعی، می توان با کمترین عوارض جانبی یا بدون عوارض جانبی بهبود در سلامت انسان ایجاد کرد.

استئوسارکوم یکی از شایع ترین تومورها یا سرطان های بدخیم اولیه استخوان می باشد که منشاء آن از خود استخوان است و اغلب در کودکان و بزرگسالان رخ می دهد. با وجود پیشرفت های پزشکی، بیماران مبتلا به استئوسارکوم و سرطان متاستاتیک استخوان میزان عود بالایی را تجربه می کنند و استئوسارکوم دومین علت مرگ سرطانی در کودکان است.

درمان آن شامل جراحی برای برداشتن تومور و همچنین شیمی درمانی قبل و بعد از عمل است. مناطق وسیعی از استخوان نیاز به برداشتن تومور و ترمیم دارند و بیماران در هنگام بازسازی استخوان اغلب مقدار قابل توجهی التهاب را تجربه می کنند که باعث کند شدن ترمیم می شود. دوزهای بالای شیمی درمانی قبل و بعد از جراحی نیز می تواند عوارض جانبی مضری داشته باشد.

محققان مایل اند گزینه های درمانی ملایم تری را ایجاد کنند؛ به ویژه پس از جراحی هنگامی که بیماران در تلاش اند تا همزمان با داروهای سخت برای سرکوب رشد تومور از آسیب استخوان بهبود یابند.

دانه های سویا حاوی ایزوفلاون ها و استروژن های گیاهی هستند که نشان داده شده مانع رشد سلول های سرطانی برای بسیاری از انواع سرطان می شوند بدون این که برای سلول های طبیعی سمی باشند. همچنین اثبات شده است که ایزوفلاون سلامت استخوان را بهبود می بخشد و احتمالاً از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

 

چهارشنبه ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۲۶ شهریور ۱۳۹۹)