کد خبر : 252152 تاریخ : ۱۳۹۹ يکشنبه ۳۰ شهريور - 20:52
تشخیص کرونا در 90 دقیقه منبع: مدیکال اکسپرس / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- آزمایش 90 دقیقه ای کووید 19 بیش از 94 درصد دقت دارد و نتایج آن قابل اعتناست.

این کار که در مجله Lancet Microbe منتشر شده است، توسط دانشمندان کالج امپریال لندن انجام شد.

در این تحقیق از تست های سریع که به آزمایشگاه نیاز ندارند و می توانند در کارتریج های کوچکتر از تلفن همراه انجام شوند در 386 نفر از کارکنان و بیماران استفاده شد.

مشخص شد دستگاه آزمایش سریع آزمایشگاه در کارتریج که می تواند در بالین بیمار انجام شود بیش از 94 درصد حساسیت دارد؛ به این معنی که دارای دقت بالایی است و منفی های کاذب بسیار کمی تولید می کند و هیچ غلطی ندارد.

این آزمایش در حال حاضر با موفقیت در هشت بیمارستان لندن مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل این که در سطح کشوری برگزار می شود، داده ها برای ارزیابی مستمر از دستگاه تست جمع آوری می شوند. دولت انگلیس اخیراً 5.8 میلیون بسته تست را سفارش داده است.

برای انجام آزمایش، یک سواب بینی به اندازه اطفال از داخل بیمار وارد دستگاه می شود که سپس مواد ژنتیکی متعلق به ویروس کووید 19 که علت ایجاد کروناست، ردیابی می شود.

نهایتاً نتیجه ای طی 90 دقیقه در دسترس قرار می گیرد، در حالی که آزمایش معمولی کووید 19 نتیجه را در 24 ساعت ارائه می دهد.

پروفسور "گراهام کوک" نویسنده اصلی مطالعه از گروه بیماری های عفونی در امپریال گفت: نتایج نشان می دهد این تست که می تواند در بالین بیمار انجام شود و نیازی به دست زدن به هیچ نمونه ای از مواد نیست، دارای دقت قابل مقایسه با آزمایش آزمایشگاهی استاندارد است. بسیاری از آزمایشات شامل یک معامله بین سرعت و دقت است، اما این آزمایش موفق به دستیابی به هر دو می شود.

این دستگاه که توسط شرکت DnaNudge ، یک شرکت نوپای امپریال در White City تولید شده است در تشخیص بیماری 280 نفر از کارکنان NHS مشکوک به کرونا مورد استفاده قرار گرفت.

حساسیت، معیاری است برای میزان خوب بودن نتیجه آزمایش در افراد مبتلا به بیماری و نشانه ای است که نشان می دهد یک آزمایش چگونه نتایج منفی کاذب ایجاد می کند.

 

دوشنبه ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۳۱ شهریور ۱۳۹۹)