کد خبر : 252236 تاریخ : ۱۳۹۹ پنج شنبه ۳ مهر - 05:04
"ایمنی گله ای" در خصوص کرونا استراتژی غیر عملی است منبع: یورو نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- دستیابی به مصونیت گله ای نسبت به کرونا طبق یک مدل جدید که توسط دانشمندان دانشگاه جورجیا تهیه شده است استراتژی غیر عملی است.

مفهوم مصونیت گله ای بسیار دلهره آور است زیرا پایان تهدید کووید 19 را نشان می دهد. با این حال، از آن جا که این روش برای جلوگیری از بین بردن بیماری است، نیاز به تنظیم مداوم اقدامات قفل دارد تا افراد به اندازه کافی اما نه زیاد در یک زمان خاص آلوده شوند.

به دلیل این چالش ها، استراتژی ایمنی گله ای در واقع بیشتر شبیه تلاش برای راه رفتن از یک طناب است که به سختی قابل مشاهده است.

این مطالعه که توسط "برت" در مرکز اکولوژی بیماری های عفونی دانشگاه جورجیا انجام شده است، رویکردهای سرکوب و تخفیف برای کنترل شیوع کرونا را بررسی می کند.

در حالی که مطالعات اخیر تأثیرات هر دو استراتژی سرکوب و تخفیف را در چندین کشور بررسی کرده است، "برت" تلاش کرد تا تعیین کند که آیا کشورها می توانند به مصونیت گله ای بدون ایجاد فشار بیش از حد در سیستم مراقبت های بهداشتی دست یابند و اقدامات کنترلی لازم برای انجام این کار را تعیین کنند.

محققان یک مدل انتقال بیماری طبقه بندی شده بر اساس سن برای شبیه سازی انتقال کرونا در انگلستان را مورد بررسی قرار دادند.

شبیه سازی های آن ها نشان داد که در صورت عدم کنترل، انگلیس 410 هزار مورد مرگ مربوط به کووید 19 را تجربه می کند، از این تعداد 350 هزار نفر مربوط به افراد 60 سال به بالاست.

محققان هنگام بررسی استراتژی هایی که به دنبال ایجاد ایمنی گله ای از طریق تخفیف هستند، دریافتند که اگر فاصله اجتماعی در یک سطح ثابت حفظ شود، ظرفیت بیمارستان برای جلوگیری از شلوغ شدن سیستم مراقبت های بهداشتی باید بسیار افزایش یابد.

برای دستیابی به مصونیت گله ای با توجه به منابع موجود بیمارستان، باید سطح فاصله اجتماعی را در زمان واقعی تنظیم کند تا اطمینان حاصل کند که تعداد افراد بیمار برابر است، اما نه فراتر از ظرفیت بیمارستان.

اگر ویروس خیلی سریع شیوع یابد، بیمارستان ها تحت فشار قرار می گیرند، اما اگر خیلی آهسته گسترش یابد، اپیدمی بدون دستیابی به مصونیت گله ای سرکوب می شود.

 

پنج شنبه ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۳ مهر ۱۳۹۹)