کد خبر : 252239 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۴ مهر - 02:05
تنوع ژنتیکی، تأثیری در مرگ ناشی از کرونا ندارد منبع: یورو نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- با جست و جوی جامع در پایگاه های اطلاعاتی تنوع ژنتیکی، اختلاف معنی داری بین جمعیت ها و گروه های قومی در هفت ژن مرتبط با ورود ویروس کرونا مشاهده نشده است.

آمریکایی های آفریقایی تبار و لاتین در ایالات متحده و اقلیت های قومی در انگلستان به طور نامتناسبی تحت تأثیر کووید 19 قرار دارند. آن ها به احتمال زیاد علائم شدیدی پیدا می کنند و همچنین در مقایسه با سایر گروه های منطقه ای و قومی میزان مرگ و میر قابل توجهی بالاتر نشان می دهند.

برای بررسی این که آیا این اختلاف می تواند ناشی از تنوع ژنتیکی باشد، تیمی متشکل از سه محقق از جمله استادیار "جی وون لی" از دانشکده تحصیلات تکمیلی پزشکی دندانپزشکی دانشگاه "هوکایدو" پایگاه داده های موجود در دسترس انواع ژنومی از جمله پایگاه داده ژن مرجع را بررسی کردند. آن ها انواع مختلف گروه های قومی و منطقه ای را در هفت ژن که نقش آن ها در ورود ویروسی به سلول های میزبان و شناسایی RNA ویروسی در سلول های میزبان بازی می کند، مطالعه کردند. 

یافته های این تیم تحقیقاتی نشان می دهد که تفاوت در مرگ و میر و در نتیجه تغییرات ژنتیکی در ژن ها برای ورود ویروس در میان جمعیت ها نیست. در عوض به احتمال زیاد شرایط پزشکی قبلی، سابقه پزشکی فردی، عوامل محیطی و نابرابری های مراقبت های بهداشتی نقش مهمی در تأثیرگذاری بر مرگ و میر ناشی از کرونا دارند. با این وجود به دلیل محدود بودن پایگاه داده های جمعیتی مورد استفاده در این مطالعه، تحقیقات بیشتری با استفاده از پایگاه های اطلاعاتی متنوع تر ژنوم انسانی مورد نیاز است. علاوه بر این، مطالعات دیگر نشان داده اند که عوامل ژنتیکی ممکن است در موارد جدی نقش داشته باشند.

 

جمعه ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۴ مهر ۱۳۹۹)