کد خبر : 252244 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۴ مهر - 21:16
کدام آنتی بادی ها در برابر ویروس کرونا مؤثرتر هستند؟ منبع:newsweek / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- محققان مرکز پزشکی دانشگاه لیدن (LUMC) مقاله ای چشم انداز در ویروس کرونا و پروتئین سنبله مشخص آن در ایمونولوژی منتشر کرده اند. آن ها پیش بینی کردند کدام آنتی بادی ها بهترین محافظت را در برابر ویروس ایجاد می کنند و کدام واکسن ها می توانند کمک کنند.

محققان بخش ایمونولوژی LUMC در مقاله خود در Frontiers in Immunology  نحوه واکنش سیستم ایمنی بدن انسان به ویروس کرونا را توصیف می کنند.

ویروس کرونا یک میکروارگانیسم جدید است. محققان می گویند: این بدان معناست که ما به یک سیستم ایمنی مناسب نیاز داریم که بتواند به سرعت و به طور مؤثر آنتی بادی های ویروس را تولید کند، فرآیندی که محققان در دو مطالعه مشترک LUMC در حال بررسی آن هستند.

برای انتشار آن ها، محققان LUMC از ابزارهای بیوانفورماتیک برای تجزیه و تحلیل عمیق داده های منتشر شده استفاده کردند. آن ها نتیجه گرفتند که اتصال پروتئین سنبله ویروس به غشاهای مخاطی انسان به طور غیرمعمولی زیاد است. به نظر می رسد دامنه اتصال فعلی این پروتئین سنبله ویروسی از زمان شیوع اولیه در چین بدون تغییر باقی مانده است.

این اطلاعات در مورد پروتئین ویروسی و نقش آن به ایمونولوژیست ها می گوید که سیستم ایمنی بدن ما باید آنتی بادی های خنثی کننده را تولید کند که ترجیحاً بلافاصله تماس پروتئین سنبله با مولکول  ACE2  انسان را مسدود می کند.

دامنه تماس به طور غیرمعمولی بزرگ است و پروتئین سنبله دارای اتصال میل ترکیبی بالایی است. بنابراین محققان نتیجه گرفتند که فردی که آلوده یا ایمن سازی شده است ترجیحاً باید چندین آنتی بادی (متفاوت) تولید کند که بخش های مختلف حوزه اتصال پروتئین سنبله ویروسی را هدف قرار دهند.

محققان با در نظر گرفتن موضوع انتقال بین انسان و حیوان پایان می دهند. آن ها بررسی کردند که کدام حیوانات خانگی کلاسیک یا حیوانات اهلی دارای پروتئین ACE2 مشابه انسان هستند و دریافتند که پروتئین ACE2 گربه شباهت زیادی به پروتئین انسان دارد.

برای مطالعه بیشتر تولید آنتی بادی های مناسب توسط سلول های ایمنی، تجزیه و تحلیل نظارت بر ایمنی سلولی در LUMC در مطالعات مشترک BEAT-COVID1 و SARS-Response انجام می شود. این ها با سرمایه گذاری در فنجان سنج های جریان طیفی جدید در تأسیسات هسته فلوسیتومتری (FCF) در LUMC امکان پذیر شده است.

 

شنبه ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۵ مهر ۱۳۹۹)