کد خبر : 252274 تاریخ : ۱۳۹۹ شنبه ۵ مهر - 14:22
نامگذاری ۱۹ پروژه حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به نام شهید سرافراز سردار سپهبد قاسم سلیمانی به منظور بزرگداشت یاد و خاطره شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی و به پاس خدمات ارزنده ایشان به نظام و میهن اسلامی و هموطنان، تا کنون ۱۹ پروژه حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به نام پر افتخار این شهید والامقام مزین شده است .

نوآوران آنلاین به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، هرساله پروژه های متعددی در بخش حمل و نقل و راهداری افتتاح می‌شود که بعد از شهادت سردار سلیمانی در امتداد و تکمیل ارادت مسئولان و مردم به سردار دل ها و معرفی جای جای ایران اسلامی به نام این بزرگ مرد تاریخ ایران،۱۹ پروژه و ابنیه در ۱۰ استان کشور به نام این شهید والا مقام نامگذاری شده است، تا نسل های آینده نیز به واسطه این نامگذاری ها با نام و نشان قهرمانان ملی آشنا شوند و بدانند که در مسیر دفاع از ملت و مرزها چه بزرگ مردانی جان عزیز خود را تقدیم کرده اند.

 
 بر مبنای این گزارش پس از شهادت سردار سلیمانی پایانه مرزی مهران به عنوان گذرگاه اصلی به عتبات عالیات بویژه در ایام منتهی به اربعین حسینی که این مرز، معبر سیل خروشان مشتاقان و زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به سمت کربلای معلی محسوب می شود، به پاس مجاهدت ها و خدمات شهید سلیمانی در تامین امنیت کشور و مرزها به نام این شهید سرافراز نامگذاری شد. بر اساس این گزارش در استان خراسان جنوبی نیز تقاطع غیرهمسطح کمربندی شمالی بیرجند، در استان قزوین پایانه کالای قزوین در کیلومتر ۱۷ محور قزوین- بویین زهرا و در استان بوشهر بلواری در منطقه شاهزاده ابراهیم به نام این سردار وطن نامگذاری شده است.
 
 این گزارش حاکی است در جنوب کرمان نیز بزرگراهی واقع در محور جیرفت- بم ، همچنین ساختمان پلیس راه باغین در منطقه باغین کرمان و ساختمان راهدارخانه زرند و رابر در استان کرمان به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شد تا نشان کوچکی از ابراز مراتب قدرشناسی حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نسبت به فداکاری های سردار سلحشور قاسم سلیمانی باشد.
شایان ذکر است آزادراهی در محور بیستون- کرمانشاه در استان کرمانشاه‌، یک دستگاه پل سه دهانه در روستای خورآباد قم و یک باب راهدارخانه در سلفچگان قم به نام این مجاهد اسلام رقم خورده است.
این گزارش می افزاید: تقاطع غیرهمسطح در محور اصفهان- نائین( کارخانه قند اصفهان) و در استان مازندران محور رامسر- چابکسر، کمربندی چالوس- نوشهر، کمربندی چمستان- رویان، بلوار و میدان لتاک -کشو، رمپ کمربندی تنکابن ،کنارگذر جنوبی شهرستان بابل و محور قائم شهر به ساری و جایگاه سوخت یکی از مجتمع های خدماتی رفاهی در استان هرمزگان به نام این شهید پرافتخار مزین شده است.