کد خبر : 252291 تاریخ : ۱۳۹۹ شنبه ۵ مهر - 23:49
استفاده از هوش مصنوعی برای پیش بینی خودکشی منبع: مدیکال اکسپرس / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- طی چند دهه گذشته، یک بیماری همه گیر به نام تنهایی وجود داشته است که با افزایش نرخ خودکشی و مصرف مواد افیونی، از دست دادن بهره وری، افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی و افزایش مرگ و میر همراه است.

کارشناسان می گویند: بیماری همه گیر کووید 19 به دلیل ایجاد فاصله اجتماعی بین افراد، فقط اوضاع را بدتر کرده است.

ارزیابی دقیق وسعت و عمق تنهایی جامعه دلهره آور است. تیمی به رهبری محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو از فناوری های هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل الگوهای زبان طبیعی (NLP) برای تشخیص درجه تنهایی در افراد مسن استفاده کردند.

در بیشتر مطالعات از یک سؤال مستقیم یعنی این سؤال که "هر چند وقت یکبار احساس تنهایی می کنید" استفاده می شود که می تواند منجر به پاسخ های مغرضانه ناشی از انگ مربوط به تنهایی یا مقیاس تنهایی UCLA شود که صریحاً از کلمه "تنهایی" استفاده نمی کند.

"الن لی" استادیار روانپزشکی در دانشکده پزشکی سن دیگو گفت: برای این پروژه ما با استفاده از پردازش زبان طبیعی یاNLP ، ارزیابی بی طرفانه ای از احساسات ابراز شده صورت گرفت.

در سال های اخیر، مطالعات متعددی میزان تنهایی را در جمعیت های مختلف مردم به ویژه در افراد آسیب پذیر مانند بزرگسالان مسن، ثبت کرده است. به عنوان مثال، یک مطالعه در سن دیگو که در اوایل سال جاری منتشر شد نشان داد که 85 درصد از ساکنان یک جامعه مسکونی مستقل از سالمندان سطح متوسط ​​تا شدید، تنهایی را گزارش کردند.

زنان بیش از مردان در طول مصاحبه احساس تنهایی می کردند و مردان در پاسخ های خود نسبت به زنان از کلمات ترسناک و شادی آورتری استفاده می کردند.

نویسندگان گفتند که این مطالعه اختلاف بین ارزیابی های تحقیق برای تنهایی و تجربه ذهنی فرد از تنهایی را برجسته می کند که ابزارهای مبتنی بر NLP می تواند به سازش آن ها کمک کند. یافته های اولیه منعکس کننده چگونگی "گفتار تنها" است که می تواند برای تشخیص تنهایی در افراد مسن مورد استفاده قرار گیرد و هم چنین نحوه ارزیابی و درمان پزشکان و خانواده در بزرگسالان را به ویژه در زمان فاصله جسمی و انزوای اجتماعی بهبود می بخشد.

محققان گفتند: این مطالعه امکان استفاده از تجزیه و تحلیل الگوی زبان طبیعی گفتار رونویسی شده را برای تجزیه و درک بهتر احساسات پیچیده مانند تنهایی نشان می دهد.

 

یک شنبه ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۶ مهر ۱۳۹۹)