کد خبر : 252378 تاریخ : ۱۳۹۹ چهارشنبه ۹ مهر - 00:14
ارتباط بین کیفیت استخوان با سلامت پایین قلب منبع: مدیکال اکسپرس / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- تحقیقات جدید توسط دانشگاه "کویین مری" لندن و واحد تحقیقات اپیدمیولوژی شورای زندگی پزشکی دانشگاه "ساوتهمپتون" ارتباط بین تراکم مواد معدنی استخوان کمتر و سلامت قلبی عروقی بدتر در زنان و مردان را نشان داده است.

این تحقیق که در مجله تحقیقات استخوان و مواد معدنی منتشر شده است، از گروه بین المللی منحصر به فرد Biobank انگلیس برای بررسی ارتباط بین سلامت استخوان و قلب و عروق استفاده کرد. آن ها برای بررسی رابطه در بزرگ ترین نمونه از افرادی که تاکنون گزارش شده اند، از داده های تصویربرداری و نشانگر زیستی خون استفاده کردند.

پوکی استخوان و بیماری های قلبی از مشکلات مهم بهداشت عمومی هستند. این شرایط دارای تعدادی از عوامل خطر مانند افزایش سن، سیگار کشیدن و سبک زندگی بی تحرک هستند.

تحقیقات نشان می دهد که حتی پس از محاسبه عوامل خطر مشترک، ممکن است پیوندی بین این دو شرایط وجود داشته باشد. این نشان می دهد که ممکن است مسیرهای بیولوژیکی وجود داشته باشد که این دو بیماری را به هم پیوند می دهد و بررسی این پیوندها می تواند اهدافی را برای درمان های دارویی جدید نشان دهد.

با این حال، مطالعات تحقیقاتی فعلی فاقد معیارهای عینی در مورد سلامت استخوان و قلب هستند و اغلب به مطالعات تعداد کمی از افراد برای مدت زمان نسبتاً کوتاه محدود می شوند.

محققان دریافتند که تراکم کمتر استخوان با سفتی شریانی بیشتر (نشان دهنده ضعف سلامت قلب و عروق) در مردان و زنان است. آن ها همچنین دریافتند که افراد با سلامت استخوان ضعیف خطر مرگ و میر ناشی از بیماری ایسکمیک قلب را افزایش می دهند. این پیوندها توسط عوامل خطر مشترک یا عوامل خطر سنتی قلبی عروقی توضیح داده نشده است. جالب اینجاست که آن ها دریافتند مکانیسم های اساسی رابطه استخوان و قلب در مردان و زنان متفاوت است.

محققان گفتند: مطالعه ما ارتباط واضحی بین بیماری استخوان و سلامت قلب و عروق را نشان می دهد. اطلاعات گسترده موجود در  Biobank  انگلیس اجازه می دهد تجزیه و تحلیل بسیار مفصلی از فعل و انفعالات پیچیده بین سلامت اسکلتی عضلانی و قلبی عروقی ارائه دهیم.

پروفسور "اشتفن پترسن" استاد قلب و عروق در دانشگاه "کوئین مری" لندن نظارت مشترک بر این پروژه را بر عهده داشت.

وی اظهار داشت: افزایش درک ما از عوامل جدید تعیین کننده بیماری های قلبی، مانند محور استخوان - قلب، در بهبود استراتژی های پیشگیری و درمان بیماری و بهبود سلامت جمعیت کلیدی است.

پروفسور "سیروس کوپر" مدیر دانشگاه "ساوتهمپتون" نیز در این خصوص عنوان کرد: این مطالعه به طور مستقیم برنامه تحقیقاتی ما را در مورد تعیین عوامل حیات سلامت و اسکلت عضلانی تکمیل می کند.

 

چهارشنبه ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۹ مهر ۱۳۹۹)