کد خبر : 252877 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۶ آبان - 10:37
مارادونا: کاش می‌توانستم با دست راستم هم به انگلیس گل بزنم اسطوره فوتبال آرژانتین گفت: کاش می‌توانستم یک گل دیگر به انگلیس بزنم؛ این بار با دست راستم.

نوآوران آنلاین-به گزارش ایرنا، دیه‌گو مارادونا در یک بازی، ۲ گل از معروف‌ترین گل‌های تاریخ فوتبال جهان را به ثمر رساند؛ بازی آرژانتین و انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶. یک گل به «گل قرن» و دیگری به «دست خدا» معروف شد. حالا و پس از ۳۴ سال از آن مسابقه،‌ مارادونا به یاد گل جنجالی خود افتاده و به فرانس فوتبال گفته است که کاش می‌توانست یک گل دیگر هم به انگلیس بزند اما این بار با دست راستش. گل معروف به «دست خدا» با دست چپ مارادونا وارد دروازه پیتر شیلتون شده بود.

این گل، آرزوی مارادونا به عنوان هدیه تولد است. اسطوره جنجالی فوتبال جهان سه روز دیگر ۶۰ ساله می‌شود.

او درباره ماجرای پیشنهاد المپیک مارسی گفت: مدیر این تیم به من پیشنهاد حقوق دوبرابری داده بود. مدیر ناپولی به من گفت که اگر در فینال جام یوفا مقابل اشتوتگارت پیروز شویم، اجازه می‌دهم به مارسی بروی. بعد از قهرمانی در جام یوفا به مدیر ناپولی گفتم که به خاطر این سال‌های زیبا ممنونم، من می‌روم. اما او انگار نفهمید و شروع کرد به خل‌بازی. ماجرا تمام شد.

مارادونا درباره بهترین بازیکنان حاضر فوتبال جهان نیز گفت: از نظر من لیونل مسی و کریستیانو رونالدو یک سر و گردن بالاتر از بقیه هستند. هیچ بازیکن دیگری را نمی‌شناسم که حتی بتواند نصف کاری که رونالدو و مسی می‌کنند انجام دهد.

فرانس فوتبال نسخه کامل این مصاحبه را در روزهای آینده و به مناسبت تولد مارادونا منتشر می‌کند.