کد خبر : 252893 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۶ آبان - 19:01
کمر مردم زیر بار فشارهای اقتصادی خم شده است حمیدرضا صالحی / عضو اتاق بازرگانی

نوآوران آنلاین- در شرایط کنونی در جامعه ما قشر متوسط دیگر معنایی ندارد و به قشر فقیر پیوسته اند. این روند افزایش فقر در کشور ما موضوعی داخلی بوده و ناشی از تصمیمات و سیاست های مسؤولانی بوده که به آن ها رأی داده ایم.

انتظار می رود با توجه به اعتمادی که مردم به آن ها کردند در عمل شاهد تأمین بخشی از مطالبات باشیم، اما متأسفانه این اتفاق نمی افتد و حتی در بسیاری از موارد شاهد این هستیم که مشکلات قابل جبران را نیز که امکان وقوعش وجود نداشت با سهل انگاری مسؤولان به مشکلی بزرگ و غیر قابل حل تبدیل شده است.

بسیاری از اتفاقات تلخی که این روزها در عرصه اقتصادی کشور با آن مواجه هستیم، قابل حل هستند فقط کافی است مسؤولان با انگیزه وارد میدان رفع مشکلات شوند و در این مسیر اراده کافی داشته باشند.

مردم انتظارات بالایی ندارند. اینکه قصد دارند زندگی خوبی از نظر اقتصادی داشته باشند حق شان است و توقع زیادی نیست. مسؤولان نیز یکی از رسالت های اصلی شان رفع دغدغه های مالی مردم و ایجاد شرایط رفاهی مناسب برای افراد جامعه است.

تا همین جا هم مردم، شرایط زندگی شان را با مشکلات ناشی از سوء تدبیر مسؤولان سازگار کرده اند.

متاسفانه مسؤولان قادر به این نیستند که شرایط سخت اقتصادی و فشارهای مالی کنونی را درک کنند. مردم ما اکنون کمرشان زیر بار فشارهای اقتصادی خم شده است و نمی توانند دیگر ادامه دهند. مقصر بروز چنین وضعیتی کیست؟ چه کسی باید پاسخگوی مشکلات مالی مردم باشد؟ متاسفانه مدیریت ضعیف در اقتصاد کشور ما هم چنان ادامه دارد و مشخص نیست این وضع چه زمانی اصلاح خواهد شد.

در کشور ما نه تنها زیرساخت ها اشتباه است، بلکه انگیزه ای نیز برای اصلاح آن ها وجود ندارد. به این ترتیب هر روز شاهد اتفاقات تلخ تری نسبت به روز قبل خواهیم بود.