کد خبر : 252898 تاریخ : ۱۳۹۹ چهارشنبه ۷ آبان - 21:17
تأثیر شگرف "ایمونوگلوبولین" وریدی بر کاهش عفونت های شدید منبع: مدیکال اکسپرس / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- در پی عفونت های نکروزان کننده بافت نرم، باکتری های معمولی بدن ما را آلوده می کنند و به سرعت پخش می شوند و باعث از بین رفتن بافت می شوند. درمان با آنتی بیوتیک کافی نیست و لازم است بافت آلوده از طریق جراحی برداشته شود. 22 درصد از افرادی که از این بیماری رنج می برند نیاز به قطع اندام دارند و 18 درصد زنده نمی مانند.

علت شایع این عفونت ها استرپتوکوک گروه A است. این باکتری ها سمومی را تشکیل می دهند که منجر به بیش فعالی سلول های ایمنی بدن می شود و در غیر این صورت مفید هستند و باعث ایجاد طوفان سیتوکین می شوند که منجر به سیر شدید بیماری و نیاز به مراقبت های ویژه می شود.

اخیراً مطالعه ای به نام INSTINCT انجام شده است. در این مطالعه، بیماران مبتلا به عفونت های بافت نرم نکروزان، علاوه بر سایر درمان ها تحت درمان با ایمونوگلوبولین داخل وریدی (IVIG) قرار گرفتند.

 این مطالعه گرایش به سمت سلامتی بهتر را پس از درمان با IVIG در زیر گروه که اغلب توسط استرپتوکوک گروه A ایجاد می شود نشان داد، اما هیچ ارتباط مشخصی در طی عفونت های ناشی از سایر باکتری ها وجود ندارد. با این حال، این مطالعه از دوز کمتری نسبت به مطالعات قبلی استفاده کرد: 25 گرم در روز.

برگستن و همکاران همکاران نمونه های خونی بیماران قبل و بعد از درمان با IVIG را آزمایش کرد و دریافت که درمان با IVIG منجر به کاهش اثر سموم تولید شده توسط باکتریها می شود حتی در دوز کم 25 گرم در روز که در مطالعه INSTINCT استفاده شده است. بر اساس این نتایج، محققان رژیم دوز جدید IVIG را در طی این عفونت ها پیشنهاد می دهند. هنوز ثابت نشده است که IVIG در طی این عفونت های ویرانگر منجر به سلامتی بهتر می شود و محققان پیشنهاد می کنند که دوز جدید در یک آزمایش بالینی کنترل شده بر روی بیماران مبتلا به عفونت های بافت نرم نکروز کننده ناشی از استرپتوکوک گروه A آزمایش شود.

  

پنج شنبه ۲۹ اکتبر ۲۰۲۰

(برابر با ۸ آبان ۱۳۹۹)