کد خبر : 252901 تاریخ : ۱۳۹۹ پنج شنبه ۸ آبان - 22:51
تشخیص بالقوه کرونا با آزمایش تنفس غیرتهاجمی منبع: نیویورکر / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- یافته های اولیه یک مطالعه جدید به رهبری دانشگاه Loughborough منتشر شده نشان داده است که چگونه کرونا را می توان از طریق آزمایش نفوذ غیر تهاجمی تشخیص داد، تقریباً نتایج فوری ارائه می دهد.

تیم تحقیقاتی کنسرسیوم با همکاری شرکای خود در گروه IMSPEX متخصصان طیف سنجی تحرک یونی (IMS) با دفاتر در ولز و آلمان و همچنین بیمارستان سلطنتی ادینبورگ و بیمارستان کلینیکوم دورتموند آلمان توانسته است مارک های زیستی کاندیدا را در این گروه شناسایی کند.

استفاده از فناوری های توسعه یافته توسط G.A.S. GmbH به عنوان بخشی از پروژه پیشگام تیم TOXI-Triage  نشان داده است که چگونه می توان از این نشانگرها یا "امضاهای نفس" برای تشخیص سریع کرونا از سایر شرایط تنفسی در صورت نیاز مانند بخش اورژانس، محل کار یا یک محیط مراقبت، بدون پشتیبانی آزمایشگاهی استفاده کرد.

IMSPEX  در کنار محققان برای کمک به توسعه و مقیاس گذاری چنین فناوری کار خواهد کرد. دستگاه BreathSpec آن ابزاری کلیدی بوده است که محققان در تجزیه و تحلیل ترکیبات آلی فرار (VOC) در تنفس انسان استفاده کرده اند.

98 بیمار برای مطالعه امکان سنجی جذب شدند که 31 نفر از آنها مبتلا به کرونا بودند. سایر تشخیص ها شامل آسم، تشدید آسم و ذات الریه ویروسی، سایر عفونت های دستگاه تنفسی و بیماری های قلبی بود. 

برای شناسایی و تشخیص کووید 19 از نمونه ها، تیم تحقیقاتی از کروماتوگرافی گازی (GC) استفاده کرد یعنی دقیقا روشی برای جداسازی و تجزیه و تحلیل ترکیباتی که می توانند بدون تجزیه بخار شوند و طیف سنجی تحرک یونی (IMS) که یک روش تحلیلی برای جداسازی و شناسایی مولکول های یونیزه شده در فاز گاز است.

شرکت کنندگان با استفاده از GC-IMS یک نمونه نفس تجزیه و تحلیل ترکیبات آلی قابل اشتعال ارائه دادند. این تجزیه و تحلیل آلدئیدها (اتانال، اکتانال)، کتون ها (استون، بوتانون) و متانول را شناسایی کرد که کووید 19 را از شرایط دیگر تبعیض می بخشد.

Paul Thomas استاد علوم تحلیلی از گروه شیمی Loughborough در مورد مطالعه امکان سنجی گفت: به کارگیری تکنیک های آزمایش شده استفاده شده در طول پروژه TOXI-Triage نشان می دهد که کووید 19 ممکن است به سرعت از سایر شرایط تنفسی متمایز شود. برای توسعه این تکنیک، مطالعات بزرگتر همراه با مطالعات مکمل GC-MS برای ایجاد اطلاعات جمع آوری شده تا کنون مورد نیاز است. اگر قابل اعتماد نشان داده شود، امکان شناسایی سریع یا حذف کووید 19 در بخش های اورژانس یا مراقبت های اولیه که از کارکنان مراقبت های بهداشتی محافظت می کند، مدیریت بیماران را بهبود می بخشد و شیوع کرونا را کاهش می دهد.

اماBrodrick ، ​​مدیر برنامه های سیستم در IMSPEX در مورد مشارکت خود با این پروژه گفت: در حال حاضر دو آزمایش پیشرو برای کووید19 تشخیص آنتی ژن و PCR هر دو از روش های تهاجمی نمونه برداری استفاده می کنند که می تواند برای بیمار ناراحت کننده باشد ممکن است برخی افراد را از رفتن به آزمونی که شدیداً به آن احتیاج دارند منصرف کند. ما خوشحالیم که با NHS Trusts در اسکاتلند، کلینیکوم دورتموند در آلمان و دانشگاه Loughborough  کار می کنیم تا یک آزمون کم تهاجمی ایجاد کنیم که به سرعت در TOXI-Triage ما نتیجه می گیرد. همه این نتایج در عرض یک دقیقه بود.

"سانتی دومینگز" مدیرعامل گروه IMSPEX افزود: گروه IMSPEX بسیار خرسند است که فناوری پیشرفته ما این نتایج مهیج را ارائه داده است. آنها نه تنها به طور چشمگیری تجربه مردم را از شرکت در آزمون کرونا بهبود می بخشند بلکه به عنوان مثال در غربالگری سریع تعداد زیادی از افراد، در فرودگاه ها و سایر مراکز حمل و نقل، در شروع مجدد اقتصاد نقش داشته باشند.

 

جمعه ۳۰ اکتبر ۲۰۲۰

(برابر با ۹ آبان ۱۳۹۹)