کد خبر : 252918 تاریخ : ۱۳۹۹ جمعه ۹ آبان - 18:39
تأثیر توسعه یافتگی کشورها در آمار مرگ ناشی از کرونا منبع: نوروساینس‌نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- نسبت مرگ و میر ناشی از عفونت کووید 19 در کشورهای با درآمد بالا در حدود 1 درصد است، اما در کشورهای کم درآمد با جمعیت جوان تر به طور قابل توجهی بیشتر است.

نسبت مرگ و میر عفونت (IFR) یک آمار کلیدی برای تخمین بار    کووید 19 است و به طور مداوم در سراسر همه گیر کنونی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

در کشورهای با درآمد بالا با تمرکز بیشتر بر افراد مسن، این گزارش تخمین می زند که انتظار می رود نسبت مرگ و میر کلی تقریباً 1.15 درصد باشد.

این گزارش تغییر جهت دهی را در نظر می گیرد. سرورورژن کاهش پادتن ها است که منجر به نتیجه سرولوژیکی منفی در افرادی می شود که قبلاً به ویروس کرونا آلوده شده بودند و در اوایل آزمایش مثبت بودند.

عدم محاسبه سرورورسيون مي تواند نسبت مرگ و میر را در ميان سروي هاي انجام شده پس از موج اول شيوع (مانند ايتاليا) بيش از حد تخمين بزند، زيرا تعداد واقعي افراد آلوده را دست كم مي گيريم.

این مطالعه تأثیر زیادی از کاهش احتمالی آنتی بادی ها را در برآوردهای نسبت مرگ و میر  (IFR) ما در زمان انجام سروس بررسی ها پیدا نکرد، اما با توجه به کاهش احتمالی سطح آنتی بادی ها برای جلوگیری از برآورد بیش از حد IFR در آینده، اهمیت آن بیشتر خواهد شد.

علاوه بر این، محققان شواهدی از بالاتر بودن IFR در مناطقی با اپیدمی بزرگتر پیدا نکردند.

این گزارش علاوه بر IFR کلی برای کشورهای کم درآمد، کشورهای با درآمد کم به متوسط کشورهای با درآمد متوسط ​​بالا و کشورهای با درآمد بالا برآوردهای مربوط به IFR را برای هر گروه سنی بدون تغییر سرور و بازگشت مجدد منتشر می کند.

این کار در آخرین گزارش مرکز همکاری جهانی WHO برای مدل سازی بیماری های عفونی در مرکز MRC برای تجزیه و تحلیل بیماری های عفونی جهانی، مؤسسه جامیل(J-IDEA)  کالج امپریال لندن ارائه شده است.

از زمان ظهور ویروس کرونا ویروس جدید کووید 19 در دسامبر 2019، تیم پاسخ کالج امپریال سیاستی را برای به اشتراک گذاشتن سریع یافته های تحقیق در مورد بیماری همه گیر در پیش گرفته است.

دکتر "لوسی اوکل" یکی از نویسندگان این مطالعه از کالج امپریال لندن گفت: اگر چه افراد مسن به دلیل کووید 19 با بالاترین خطر در معرض مرگ قرار دارند، اما خطر در میانسالی هنوز زیاد است. به عنوان مثال، ما تخمین می زنیم که از هر 260 نفر در سن 50 تا 55 سال، یک نفر در صورت آلوده شدن جان خود را از دست بدهد. ما مرگ و میر ناشی از کووید 19 را عمدتا بر اساس موج اول اپیدمی در تعدادی از کشورها محاسبه کردیم و امیدواریم و انتظار داریم که در حال حاضر به دلیل به دانش بالینی و درمان جدید، اما این یک ویروس خطرناک است.

دکتر "نیکلاس برازو" یکی از نویسندگان این مطالعه از کالج امپریال لندن گفت: تخمین IFR با توجه به بسیاری از سوگیری های داده های جمع آوری شده در هنگام شیوع، دشوار است. با استفاده از یک مدل آماری، ما تا حدودی این سوگیری ها را سازگار می کنیم و کمک می کنیم تا تفاوت های خاص کشور را توضیح دهید به طور کلی، ما اختلافات سنی را پیشنهاد می کنیم.

بیشترین تأثیرات را خواهد داشت، زیرا مناطقی که بیشتر از همه همه بیشتر آسیب دیده اند لزوما IFR بالاتر ندارند.

دکتر رابرت ویریتی، یکی از نویسندگان این مطالعه از کالج امپریال لندن گفت: ما می دانیم که آزمایشات آنتی بادی کامل نیستند و ممکن است تعداد قابل توجهی از افراد وجود داشته باشد که پاسخ آنتی بادی قابل تشخیص به SARS-CoV را نصب نکنند.

 

شنبه ۳۱ اکتبر ۲۰۲۰

(برابر با ۱۰ آبان ۱۳۹۹)