کد خبر : 252956 تاریخ : ۱۳۹۹ شنبه ۱۰ آبان - 13:20
۱۸ برنامه پدافند غیرعامل برای تهران؛ از اتصال بیمارستان‌ها به مترو تا احیای پناهگاه‌ها معاون آمادگی مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تهیه ۱۸ برنامه جدید برای پدافند غیر عامل تهران خبر داد.

نوآوران آنلاین- اسماعیل سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری نشست کمیته راهبری پدافند غیرعامل شهرداری تهران گفت: این کمیته با هدف پیشبرد موضوعات پدافند غیرعامل در شهر تهران و با حضور سازمان پدافند غیرعامل کشور، سازمان زیباسازی شهرداری تهران، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرتهران و ... تشکیل شده که اولین جلسه آن به مناسبت هفته پدافند غیر عامل در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد. 

وی با بیان اینکه در این جلسه موضوعات قابل طرح و نیازمند پیگیری در قالب ۱۸ برنامه جدید پدافند غیرعامل استخراج و تصویب شد، درباره جزئیات این ۱۸ برنامه گفت: اتصال ایستگاه‌های مترو به هشت بیمارستان، استقرار پایگاه های اورژانس در ایستگاه‌های مترو، تعریف استانداردها، الزامات و ملاحظات ایستگاه های مترو از منظر پدافند غیرعامل و با کاربری پناهگاه در زمان اضطرار و ... از جمله برنامه های احصا شده در این کمیته بود.

سلیمی اضافه کرد: طراحی سامانه پایش برخط میزان پرتو و آلودگی در حوادث پرتوی، طراحی سامانه رصد و پایش انتشار گازهای خطرناک شهر تهران، احیا و چندمنظوره سازی پناهگاه های عمومی، اجرای مانور و رزمایش‌های دوره‌ای پدافند غیرعامل، تهیه شناسنامه پدافند غیرعامل مناطق ۲۲ گانه، اجرای آموزش های عمومی و تخصصی پدافند غیرعامل از جمله محورهای تعیین شده در نشست این کمیته بود.

به گفته وی مقرر شد بانک اطلاعاتی مراکز و تأسیسات خطرزا و پرریسک در سطح شهر تهران به همراه چک لیست، شناسایی و طبقه بندی ساختمانها، زیرساختها، مراکز و تأسیسات حیاتی، حساس و مهم نیز تهیه شود.

معاون آمادگی، مقابله و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران  همچنین از برگزاری نمایشگاه ترویجی آموزشی مباحث پدافند غیرعامل و انجام تبلیغات محیطی با کمک سازمان زیباسازی نیز خبر داد.