کد خبر : 253049 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۳ آبان - 17:00
اقدام جدی در زمینه کنترل کرونا صورت گیرد احمد شیرزاد / نماینده سابق مجلس

نوآوران آنلاین- آمار ابتلاء به کرونا در کشورمان اکنون افزایش یافته است و شاهد مرگ و میرهای بسیاری هستیم. از سوی دیگر اخیرا در تعطیلاتی که داشتیم با جاده های شلوغ و افزایش حجم مسافرت ها مواجه بودیم.

هر چه سطح ارتباط افراد در جوامع انسانی افزایش یابد، میزان ابتلا نیز بالا می رود و از این میان افرادی که مبتلا به بیماری های زمینه ای و از سیستم ایمنی ضعیف تری برخوردار بودند، بیشتر آسیب می بینند و در معرض خطر مرگ قرار دارند.

روند همچنان خطرناک است و قربانی می گیرد و حتی باید اذعان داشت که با گذشت زمان این ویروس جهش یافته و مسری تر و در عین حال خطرناک تر شده است.

به همین اندازه که کرونا قوی تر شده است باید ما نیز شرایط مان را متناسب با وضعیت جدید کنیم.

رعایت مراقبت های بهداشتی باید توسط همه افراد صورت گیرد و از این امر غافل نشوند؛ چرا که یکی از راه های انتقال از طریق ارتباط با فرد آلوده به کرونا و عدم رعایت مسائل بهداشتی است. مسؤولان باید شرایطی را ایجاد کنند که شاهد ابتلاهای کمتری باشیم.

مردم ما امروزه با شرایط بسیار سختی از نظر روحی قرار دارند و در بسیاری از خانواده ها چندین نفر از اعضای خانواده بر اثر ابتلا به کرونا از دنیا رفته اند و سایر اعضا نیز در سوگ آن ها دچار مشکلات روحی بسیاری شده اند.

از دیگر سو بسیاری از افراد جامعه ما از ترس ابتلا به کرونا دچار مشکلاتی همچون افسردگی شده اند. حتی اگر کرونا نیز از بین برود تا مدت ها بعد باید شاهد تبعات روانی سنگین این ویروس باشیم. به جرأت می توان گفت تبعات روانی کرونا بیش از آسیب های جسمی آن است.

تنها راه عبور از وضعیت بحرانی کنونی و رفع مشکلات این است که به نحوی ارتباط افراد جامعه را با یک دیگر به حداقل برسانیم، اما این امکان وجود ندارد؛ چرا که افراد برای امرار معاش شان نیاز به خروج از منزل دارند.

کنترل کرونا نیاز به اراده و همت و اقدام جدی مردم و مسؤولان دارد و باید همه کمک کنند تا این ویروس که در تمامی دنیا فراگیر شده و جان افراد بسیاری را ستانده است ریشه کن شود.