کد خبر : 253053 تاریخ : ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۴ آبان - 00:11
افزایش خطر سکته قلبی در خواب در بیماران دارای فشار خون منبع: نوروساینس‌نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- بر اساس تحقیقات جدیدی که در ژورنال انجمن قلب آمریکا  Circulation  منتشر شده است، افرادی که هنگام خواب فشار خون بالا را تجربه می کنند بیشتر در معرض بیماری های قلبی عروقی به ویژه نارسایی قلبی هستند، حتی اگر فشار خون شان در روز در محدوده طبیعی باشد.

متخصصان مراقبت های بهداشتی معمولاً از اندازه گیری فشار خون در مطب و در طول روز برای تعیین نیازها و دوزهای داروی فشار خون بیمار استفاده می کنند. با این حال، بسیاری از بیماران ممکن است فشار خون شبانه ناشناخته داشته باشند و فقط در هنگام خواب این حالت را تجربه کنند.

"کازومی کاریو" استاد پزشکی قلب و عروق در دانشگاه پزشکی "توچیگی" ژاپن در این خصوص گفت: فشار خون در شب به طور فزاینده ای به عنوان پیش بینی کننده خطر قلبی عروقی شناخته می شود. این مطالعه اطلاعات عمیق تری را در مورد خطر قلبی عروقی مرتبط با فشار خون بالا در شب و فنوتیپ های مختلف فشار خون در شب ارائه می دهد.

در مطالعه آینده نگر نظارت بر فشار خون ژاپن بیماران بسیاری از سراسر این کشور ثبت نام شدند و سطح روز و شب را با استفاده از یک مانیتور داخلی، پوشیدنی و سرپایی اندازه گیری کردند.

فشار خون این افراد در طول فعالیت های روزانه و خواب حداقل 24 ساعت یک بار اندازه گیری شد. تقریباً نیمی از شرکت کنندگان در این تحقیق مرد و بیش از نیمی از آن ها بیش از 65 سال سن داشتند. همه بیماران حداقل دارای یک فاکتور خطر قلبی عروقی بودند و سه چهارم آن ها از داروهای فشار خون استفاده می کردند و هیچ یک از آن ها با شروع مطالعه بیماری قلبی عروقی علامتی نداشتند.

به شرکت کنندگان در این مطالعه دستور داده شد که در ساعات شب استراحت کنند یا بخوابند و فعالیت های معمول روزانه خود را حفظ کنند. فعالیت های روزانه و زمان خواب و بیداری آن ها در یک دفترچه خاطرات خود گزارش شده است. تقریباً هر شرکت کننده 20 فشار خون خودکار در طول روز و هفت شب را ثبت کرده است.

محققان میزان وقایع بیماری های قلبی عروقی از جمله حملات قلبی، سکته های مغزی، نارسایی قلبی و مرگ را در میان شرکت کنندگان تجزیه و تحلیل کردند. وقوع و زمان وقایع قلبی در رابطه با تغییرات فشار خون برای تعیین اینکه آیا ارتباط وجود دارد، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

شرکت کنندگان در این مطالعه در مجموع 306 رویداد قلبی عروقی از جمله 119 سکته مغزی، 99 تشخیص بیماری عروق کرونر و 88 تشخیص نارسایی قلبی را تجربه کردند.

تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد که افزایش سطح فشار خون در هنگام خواب به طور قابل توجهی با خطر بیماری قلبی عروقی "آترواسکلروتیک" (تصلب شرایین) و نارسایی قلبی ارتباط دارد.

شرکت کنندگانی که الگوی شبانه روزی غیرطبیعی داشتند یعنی هنگامی که فشار خون در خواب بیش از میزان خواندن روز است در معرض خطر ویژه ای برای ابتلا به نارسایی قلبی قرار داشتند و بیشتر در معرض هر گونه حوادث بیماری های قلبی عروقی بودند.

کاهش بیش از حد فشار خون در هنگام خواب نیز ممکن است مضر باشد. هنگام فشار شدید سیستولیک در شب، بیماران مبتلا به فشار خون کنترل شده به میزان قابل توجهی خطر سکته را نشان می دهند.

نتایج نشان می دهد كه فشار خون سیستولیك شبانه یك فاكتور مهم و مستقل برای وقایع قلبی عروقی بود. این مطالعه اهمیت گنجاندن فشار خون در شب را در استراتژی های مدیریت بیمار برجسته می کند.

 

چهارشنبه ۴ نوامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۱۴ آبان ۱۳۹۹)