کد خبر : 253165 تاریخ : ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۸ آبان - 11:07
توقف قهرمان در دستگردی؛ قدرت‌نمایی «امیر» و شروع عالی نساجی، شهرخودرو و استقلال هفته نخست لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران با درخشش نساجی، استقلال و شهرخودرو، قدرت‌نمایی «امیر قلعه‌نویی» با گل‌گهر در دیدار مقابل تیم سابقش و توقف مدافع عنوان قهرمانی همراه شد.

نوآوران آنلاین- به گزارش ایرنا؛ دیدارهای هفته اول از بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران طی روزهای جمعه و شنبه برگزار شد تا فصل جدید این مسابقات آغاز به کار کرده و به انتظار میلیون‌ها هوادار پایان دهد.

در هفته نخست، ۱۶ گل به‌ثمر رسید که با توجه به برگزار نشدن دیدار صنعت‌نفت و پیکان، آمار بدی تلقی نمی‌شود. بازی نفت و پیکان به زمان دیگری موکول شد.

در زیر نگاهی به دیدارهای این هفته داریم

سایپا - پرسپولیس، توقف قهرمان در دستگردی

پرسپولیس قهرمان چهار دوره گذشته لیگ برتر که با تغییرات زیادی در جمع بازیکنانش لیگ را آغاز کرده است، نتوانست در هفته نخست به سه امتیاز دست یابد.

تیم تحت هدایت «یحیی گل‌محمدی» در نیمه نخست فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشت که با بی‌دقتی‌ «مهدی عبدی» از دست رفت.

در نیمه دوم سایپا به خوبی روش تدافعی را در زمین پیاده کرد و «محمدحسین اکبر منادی» دروازه‌بان این تیم نیز با واکنش‌های خوب خود اجازه نداد تا مدافع عنوان قهرمانی به برتری دست یابد.

نداشتن مهاجم قابل اتکاء با توجه به محرومیت «عیسی آل‌کثیر» می‌تواند برای پرسپولیس در طول فصل مشکل‌ساز شود.

ذوب‌آهن - فولاد، نبرد تماشایی مربیان جوان

بدون تردید یکی از زیباترین دیدارهای فصل جدید در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد که طی آن ذوب‌آهن و فولاد به تساوی دو بر دو دست یافتند.

ذوب‌آهن که با «رحمان رضایی» فصل را آغاز کرده است در این دیدار بسیار خوب نشان داد و تا دقیقه ۹۶ از شاگردان «جواد نکونام» در فولاد پیش بود که یک پنالتی کار را به تساوی کشاند.

فولاد فصل گذشته یکی از بهترین‌ها بود و سهمیه حضور در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد و امسال نیز کادر و بازیکنان خوبی دارد. ذوب‌آهن هم نشان دادند که با مربی جوان خود می‌تواند پس از سال‌ها عملکرد خوبی داشته باشد.

تراکتور - نفت مسجدسلیمان، شروع نگران کننده «منصوریان»

بررسی شرایط بازی تراکتور و نفت مسجدسلیمان نشان می‌دهد که تراکتور با وجود در اختیار داشتن مالکیت توپ، تنوعی در طراحی حملات نداشت و تیم هدایت «علیرضا منصوریان»‌ برای ایجاد خلق موقعیت به ارسال از جناحین روی آورده بود که به راحتی از سوی میهمان خنثی شد.

طرفداران متعصب تراکتور در فصل جاری تنها از منصوریان قهرمانی می‌خواهند و بنظر می‌رسد این مربی پس از کارنامه نچندان خوبی که در استقلال و ذوب‌آهن از خود برجای گذاشت باید تلاش بیشتری برای آماده‌سازی تیمش داشته باشد.

آلومینیوم‌اراک - نساجی، شوک به تازه وارد

نماینده اراک که نخستین حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کند عملکرد بسیار ضعیفی در آغاز کار داشت و در خانه خود مقابل نساجی با سه گل شکست خورد تا نماینده مازندران با اقتدار تمام، سه امتیاز را به خانه ببرد.

تیم تحت هدایت «رسول خطیبی» خیلی زود نشان داد که مسیر سختی برای جلوگیری از سقوط دارد و باید اراکی‌ها توجه بیشتری به تیمشان داشته باشد.

نساجی هم با سرمربیگری «وحید فاضلی» جوان شروعی فراتر از انتظار داشت. این تیم که بسیاری از نفرات تاثیرگذار خود را در فصل نقل‌وانتقالات از دست داده است، می‌تواند بازهم از خوب‌های لیگ باشد.

شهرخودرو - ماشین‌سازی، «رحمتی» با درخشش «قاسمی‌نژاد» خودی نشان داد

«سیدمهدی رحمتی»‌ پس از سال‌ها عملکرد درخشان درون دروازه تیم‌های مطرح، حالا در قامت سرمربی در لیگ بیستم حضور یافته است. شهرخودرو با اندیشه‌های او و عملکرد عالی‌«امین قاسمی‌نژاد» که ۲ گل زد و یک پاس گل داد، بهترین شروع ممکن را داشت.

شهرخودرو در دو فصل گذشته از تیم‌های خوب لیگ بود و انتظار می‌رود در این فصل هم از تیم‌های صاحب سبک و مطرح باشد.

گل‌گهر - سپاهان، قدرت‌نمایی «امیر» مقابل تیم سابق

بی تردید یکی از حساسترین دیدارهای ایستگاه نخست، تقابل گل‌گهر و «امیر قلعه‌نویی»‌ با سپاهان بود که با پیروزی سه بر یک نماینده سیرجان همراه شد.

قلعه‌نویی که پس از دو فصل از سپاهان جدا و به گل‌گهر آمده است، از اهمیت بازی نخست به خوبی آگاه بود و شاگردانش او را در رسیدن به برتری، همراهی کردند.

گل‌گهر با استفاده از ارسال‌ها و حرکات ترکیبی از کناره‌ها بارها دروازه سپاهان را تهدید کرد و به برتری سه بر یک رسید تا ژنرال قدرت خود را به رخ سپاهانی‌ها بکشد.

سپاهان در لیگ قهرمانان و دیدارهای تداکاتی پیش فصل با هدایت «محرم نویدکیا» بسیار ضعیف بود. نویدکیا باید بداند که مسوولان و هواداران سپاهان انتظار زیادی از او دارند.

استقلال - مس‌رفسنجان، شروع شیرین «فکری»

استقلال با کادر فنی تمام آبی خود و سرمربیگری «محمود فکری» این بازی خانگی را با نمایشی سراسر هجومی برنده شد تا پس از چهار سال در نخستین بازی فصل برنده شود.

هرچند برای اظهار نظر در خصوص تیم‌ها زود است اما بدون تردید استقلال با نفرات خوبی که دارد، در صورت نداشتن حاشیه یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی در فصل بیستم خواهم بود.

تیمی که از دروازه تا خط حمله‌اش بازیکنان خوب متعددی دارد و هدایت مناسب کادر فنی و دوری از حاشیه، می‌تواند به انتظار آبی‌ها برای قهرمانی پایان دهد. 

نتایج دیدارهای هفته نخست

سایپا صفر - پرسپولیس ۲

ذوب‌اهن ۲ - فولادخوزستان ۲

آلومینیوم‌اراک صفر - نساجی سه

تراکتور صفر - نفت‌مسجدسلیمان صفر

شهرخودرو سه - ماشین‌سازی صفر

گل‌گهر سه - سپاهان یک

استقلال ۲ - مس‌رفسنجان صفر

صنعت‌نفت‌آبادان - پیکان (لغو شد)