کد خبر : 253228 تاریخ : ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۹ آبان - 22:10
ادعای شرکت (Pfizer) در خصوص دستیابی به درمان موفقیت آمیز کرونا منبع: آسوشیتدپرس / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- روز دوشنبه 9 نوامبر سال 2020 (برابر با 19 آبان 1399) شرکت داروسازی "فایزر" اعلام کرد که موفق به ساخت واکسنی برای درمان کرونا شده است که 90 درصد نتیجه بخش است.

این اعلامیه در کمتر از یک هفته پس از انتخاباتی که به عنوان همه پرسی رئیس جمهور دونالد ترامپ برای مقابله با بحران تلقی می شد، یک خبر نادر و مهم و از جمله اخبار دلگرم کننده ای بود که اخیراً مطرح شد.

دکتر "بیل گروبر" معاون ارشد توسعه بالینی شرکت (Pfizer) به خبرنگار آسوشیتدپرس گفت: ما در موقعیتی هستیم که بالقوه می توانیم امیدوار باشیم.

دکتر "آنتونی فاوسی" متخصص بیماری های عفونی نیز در این خصوص گفت: نتایج نشان می دهد اثربخشی این واکسن کاملاً خارق العاده می باشد و 90 درصد موفقیت آمیز بوده است و افراد زیادی انتظار نداشتند که قادر به ساخت واکسنی برای درمان کرونا شویم.

"فاوسی" افزود: این واکسن تأثیر عمده ای در درمان ویروس کووید 19 دارد.

دکتر "جسی گودمن" استاد دانشگاه "جورج تاون" رئیس سابق بخش واکسن (FDA) گفت: ما باید داده ها را بررسی کنیم، اما این کشف بسیار امیدوار کننده است، البته سؤالات بسیاری هنوز وجود دارد که باید پاسخ داده شوند. از جمله این که "مدت زمان تأثیر واکسن چیست" و "آیا از افراد مسن و همچنین افراد جوان محافظت می کند".

 شرکت Pfizer)) تخمین زده است که 50 میلیون دوز واکسن ساخت این کشور می تواند تا پایان سال 2020 میلادی (برابر با سال 1399 هجری شمسی) در سراسر جهان در دسترس باشد و می تواند 25 میلیون نفر را پوشش دهد.

این شرکت داروسازی اعلام کرده است که هم چنان مطالعات خود را در خصوص درمان های جدیدتر برای ویروس کووید 19 ادامه خواهد داد و پژوهش در این زمینه را متوقف نخواهد کرد.

 

دوشنبه ۹ نوامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۱۹ آبان ۱۳۹۹)