کد خبر : 253269 تاریخ : ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۰ آبان - 20:01
شناسایی "ملاتونین" به عنوان درمان احتمالی کرونا منبع: یورو نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- نتایج حاصل از یک مطالعه جدید تحت هدایت کلینیک "کلیولند" نشان می دهد که "ملاتونین" هورمونی است که چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کند و معمولاً به عنوان تسهیل کننده خواب البته بدون نسخه پزشک تهیه و استفاده می شود، می تواند یک گزینه درمانی مناسب برای درمان کرونا باشد.

کرونا هم چنان در سراسر جهان گسترش می یابد و روش مؤثری برای درمان یا پیشگیری از این بیماری هنوز شناسایی نشده است. طبق یافته های منتشر شده در (PLOS Biology) یک پلتفرم جدید هوش مصنوعی که توسط محققان مؤسسه تحقیقات "لرنر" برای شناسایی داروهای احتمالی جهت درمان کرونا ایجاد شده "ملاتونین" را به عنوان یک کاندیدای امیدوار کننده نشان داده است.

تجزیه و تحلیل داده ها هم چنین نشان داد که استفاده از "ملاتونین" برای درمان ویروس کرونا مؤثر است.

دکتر "فکسیونگ چنگ" پزشک مؤسسه پزشکی ژنومیک کلینیک "کلیولند" گفت: به افراد توصیه نمی کنیم "ملاتونین" را بدون مشورت با پزشک خود شروع کنند. مطالعات مشاهده ای در مقیاس بزرگ و آزمایشات کنترل شده تصادفی برای تأیید سود بالینی ملاتونین برای بیماران مبتلا به کرونا بسیار مهم است، اما ما در مورد انجمن های ارائه شده در این مطالعه و فرصت بررسی بیشتر آن ها هیجان زده هستیم.

در این جا، محققان از روش های پزشکی شبکه ای و سوابق الکترونیکی مقیاس وسیع سلامت بیماران کلینیک کلیولند برای شناسایی تظاهرات بالینی و آسیب شناسی های مشترک استفاده کردند.

مطالعات اخیر نشان می دهد کرونا یک بیماری سیستماتیک است که بر روی سلول های مختلف، بافت ها و اندام ها تأثیر می گذارد، بنابراین شناخت پیچیده بودن ارتباط بین ویروس و سایر بیماری ها برای درک عوارض مرتبط با کرونا و شناسایی داروهای قابل استفاده مجدد مهم است.

دکتر "چنگ" در این خصوص عنوان کرد: مطالعه ما یک استراتژی پزشکی شبکه ای قدرتمند و یکپارچه برای پیش بینی تظاهرات بیماری مرتبط با کرونا و تسهیل جست و جوی یک درمان مؤثر را فراهم می کند.

 

چهارشنبه ۱۱ نوامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۲۱ آبان ۱۳۹۹)