کد خبر : 253479 تاریخ : ۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۸ آبان - 03:37
کودکان واکنش ایمنی قوی در برابر ویروس کرونا دارند منبع: هلث دی نیوز / ترجمه: روزنامه نوآوران

نوآوران آنلاین- گزارش یک مورد جدید نشان داده است کودکانی که پس از قرار گرفتن در معرض ویروس کووید 19 در خانواده از طریق والدین خود به کرونا مبتلا شده اند، از ایمنی بیشتری نسبت به سایر اعضای خانواده در برابر ویروس کرونا برخوردارند.

این تحقیق به سرپرستی انستیتوی تحقیقات کودکان مورداک   (MCRI)  و در ارتباطات طبیعت منتشر شد، نشان داد که علی رغم تماس نزدیک با والدین آلوده به علامت کرونا و آزمایش کرونای مثبت کودکان، اما آن ها علائم حادی نداشتند.

دکتر "شیدان توسیف" از MCRI گفت: در مقایسه با بزرگسالان، کودکان مبتلا به کرونا معمولاً دارای عفونت بسیار خفیف یا بدون علامت هستند، اما تفاوت های اساسی بین پاسخ های ایمنی کودکان و بزرگسالان به ویروس همچنان نامشخص است.

این مطالعه به بررسی مشخصات ایمنی در یک خانواده ملبورنی متشکل از دو والد مبتلا به کرونای علامت دار و سه کودک دبستانی آن ها پرداخت. والدین دچار سرفه، گرفتگی بینی، تب و سردرد بودند، اما کودکان شان مشکلی در این زمینه نداشتند.

محققان آنتی بادی های اختصاصی کرونا را در بزاق کلیه اعضای خانواده و در آزمایش دقیق سرولوژی آن ها یافتند.

دکتر "ملانی نیلند" از MCRI که جنبه آزمایشگاهی این گزارش را رهبری می کند، گفت: این تیم تجزیه و تحلیل به طور دقیق بررسی سلول های ایمنی و انواع آنتی بادی را انجام داد و دریافت کودکان در حالی که به طور بالقوه حاوی ویروس هستند، یک واکنش ایمنی قوی در برابر ویروس دارند.

وی گفت: كوچك ترین فرزند كه هیچ علائمی از خود نشان نداد، قوی ترین پاسخ آنتی بادی را داشت. علی رغم پاسخ سلول ایمنی فعال در همه کودکان، سطح سیتوکین ها (پیام رسان های مولکولی در خون که می توانند واکنش التهابی ایجاد کنند) هم چنان پایین است. این امر با علائم خفیف یا بدون علائم آن ها سازگار بود.

دکتر "توسیف" گفت: در حالی که تمام اعضای خانواده بدون نیاز به مراقبت های پزشکی کاملا بهبود یافتند، اما متأسفانه تیم تحقیقاتی هنوز نمی تواند مطمئن شود که مبتلایان چه مدت در صورت محافظت از عفونت مجدد، در امان هستند.

"نایجل کرافورد" استادیار دانشگاه نیز در این خصوص گفت: علی رغم قرار گرفتن در معرض مزمن، سیستم ایمنی بدن به کودکان اجازه می دهد تا به طور مؤثر از تکثیر ویروس در داخل سلول های خود جلوگیری کنند.

 

چهارشنبه ۱۸ نوامبر ۲۰۲۰

(برابر با ۲۸ آبان ۱۳۹۹)